سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده ها هزار نفر در سراسر ایتالیا علیه تدابیر اقتصادی دولت سیلویو برلوسکنی در زمینه ریاضت اقتصادی به خیابان ها ریختند. در اسپانیا هم اعتراضات گسترده‌ای برنامه ریزی شده است.

خبرگزاری آلمان از رم و مادرید گزارش داد، در اسپانیا هم که مانند ایتالیا برای فرار از جاذبه بحران بدهی‌های اروپا تقلا می کند، اعتراضات گسترده ای برنامه ریزی شده است.

بزرگ ترین اتحادیه کارگری ایتالیا موسوم به CGIL خواستار «اعتصاب سراسری» هشت ساعته و تظاهرات در بیش از 100 شهر این کشور شده بود. حاصل این فراخوان، بی نظمی در تردد اتوبوس‌ها و قطارها در بسیاری از مناطق بود.

در اسپانیا هم بزرگ ترین اتحادیه های کارگری موسوم به UGT و CCOO تظاهراتی را علیه تعبیه ترمز برای بدهی‌ها در قانون اساسی این کشور در نظر گرفته اند. قرار است این تظاهرات شب چهارشنبه در مادرید، پایتخت اسپانیا برپا شود.

معترضان در ایتالیا معتقدند بسته ریاضت اقتصادی که دولت رم پیشنهاد کرده، ناعادلانه است و به همین خاطر در اعتراضات خود شعار می دهند: «از ثروتمندان حمایت و ایتالیا به حراج گذاشته می شود».

این اعتصاب‌ها دومین بسته ریاضت اقتصادی دولت سیلویو برلوسکنی را هدف گرفته که صرفه جویی چند میلیاردی را مد نظر دارد.

در رم، علاوه بر سازمان های دولتی، از مهدکودک ها گرفته تا سالن های جراحی و همچنین بسیاری از موزه ها به خاطر این اعتصاب ها تعطیل شده اند. بر اساس گزارش رسانه ها، فقط در فرودگاه های فیومیچینو و چیامپینو رم 129 پرواز لغو شده است.

رایزنی مجلس سنای ایتالیا در رم درباره دومین بسته ریاضت اقتصادی از روز سه شنبه آغاز شد. پلیس دور ساختمان سنا حلقه حفاظتی تشکیل داده است تا از نفوذ تظاهرکنندگان به آن جلوگیری کند. زمانی که این بسته در سنا به تصویب برسد، در مجلس نمایندگان ایتالیا به بررسی گذاشته می شود. دولت ایتالیا امیدوار است این تدابیر تا هفته آینده تصویب شود.

کد خبر 144965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز