پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتصاب سراسری بیست و چهار ساعته در اسپانیا در اعتراض به اصلاح قانون کار و همچنین سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور ، روز پنجشنبه آغاز شد.

spain

به گزارش واحد مرکزی خبر، این اعتصاب سراسری در حالی آغاز شده است که گروه‌های سندیکایی با در دست داشتن پرچم‌هایی در مخالفت با طرح اصلاح قانون کار خیابان‌های مادرید را اشغال و در برابر شرکت‌های بزرگ، بازار و ایستگاه‌های اصلی حمل و نقل شهری تجمع می‌کنند.

وزارت کشور اسپانیا از بازجویی از سی و سه تظاهر کننده و زخمی شدن سه نیروی پلیس در درگیری‌های پراکنده خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، از سال هزار و نهصد و هفتاد و هفت میلادی تاکنون این ششمین اعتصاب سراسری در اسپانیا به شمار می‌رود. قرار است بیش از صد تظاهرات در سراسر کشور اسپانیا برگزار شود.
اتحادیه های تجاری می گویند اصلاح قانون کار شرکت ها را ترغیب خواهد کرد تا شمار کارکنان خود را کاهش دهند.

نرخ بیکاری در اسپانیا 23 درصد است و این بالاترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپاست و دولت پیش بینی می کند امسال این میزان به 24/3 درصد برسد.تقریبا یک سوم بیکاری در منطقه یورو در اسپانیاست.

براساس یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده است گرچه سه چهارم اسپانیایی ها با این اصلاحات مخالف هستند، اما باز هم اکثریت آنها اعتقاد دارند که یک اعتصاب عمومی ممکن است شرایط را وخیم تر کند.

این اعتصاب سراسری برای دولت صد روزه ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا در لحظه‌ای بحرانی برگزار می شود‍، زیرا شورای وزیران این کشور قصد دارد روز جمعه بودجه سال دو هزار و دوازده اسپانیا را ارائه دهد. در این بودجه تدابیر زیادی برای ریاضت اقتصادی لحاظ شده است تا کسری بودجه هشت و پنجاه و یک صدم درصدی در سال دو هزار و یازده میلادی به پنج و سه دهم درصد در سال میلادی کنونی کاهش یابد.

کد خبر 164290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز