همشهری آنلاین: رئیس جمهور با بیان اینکه بدون توجه به قرآن ناطق نمی‌توان قرآن صامت را دریافت کرد، اظهار کرد: بوده‌اند حافظان و قرائی که قرآن خود را در خدمت تقویت مستکبران و ظالمان قرار داده‌اند.

احمدی نژاد

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، شب گذشته، 22 مردادماه، در مراسم اعطای نشان ملی فرهنگ و هنر به 14 فعال قرآنی کشور که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، در سخنانی ضمن تشکر از خادمان، پیش‌کسوتان و کسانی که در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی مجاهدت می‌کنند، اظهار کرد: تجلیل از 14 فعال قرآنی آغاز راه است؛ امیدوارم موفق بشویم که از همه خادمان قرآن تجلیل کنیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه قرآن کتاب مدیریت و هستی است، گفت: انسان برای اینکه به خدا برسد باید خود و ارتباطاتش را مدیریت کند و قرآن، کتاب مدیریت انسان و جامعه انسانی است.

احمدی‌نژاد با یادآوری این نکته که قرآن، کتاب صامت است، افزود: هر کدام از ما فهمی از قرآن داریم و بطنی از آن را دریافت می‌کنیم؛ با حاکمیت بخشی از قرآن کریم امکان سعادت انسان و امکان رسیدن به خدا وجود ندارد؛ دریافت‌های ناقص باعث تفاوت و در بسیاری از اوقات باعث تناقض و اختلاف می‌شود.

وی تصریح کرد: هر کدام از ما به تناسب کمال و حرکتمان در مسیر کمال مفهوم قرآن را دریافت می‌کنیم و این انسان کامل است که همه قرآن را دریافت می‌کند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه قرآن کریم زمانی هدایتگر است که همراه با قرآن ناطق باشد، اظهار کرد: اگر قرآن ناطق نباشد، قرآن صامت ما را به حقیقت و کمال نخواهد رساند، به همین دلیل است که پیامبر مکرم اسلام(ص) دو ثقل را برای مسلمانان به امانت گذاشتند و این دو از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

وی اظهار کرد: حقیقت و بطن قرآن کریم انسان کامل است؛ انسان کامل یعنی انسان معصوم و انسان خالی شده از خود. او تجلی تقواست و کسی است که قرآن را دریافت و در دنیا حاکم می‌کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به حادثه عاشورا و گمراه شدن برخی از حافظان و قاریان قرآن گفت: هر چقدر به دنبال انسان کامل هستیم، همان مقدار قرآن صامت را دریافت کرده‌ایم؛ بوده‌اند حفاظ و قرائی که قاتل انسان شده‌اند، همانطور که در حادثه عاشورا این اتفاق رخ داد؛ افرادی هستند که قرآن می‌خوانند، اما قرآنشان در خدمت تقویت مستکبران و ظالمان است.

وی با بیان اینکه انسان کامل جهان را پر از عدالت که پایه حرکت انسان و مقدمه تعالی انسان است، می‌کند، اظهار کرد: جهان پر از ظلم است که از جهل و کینه‌ورزی می‌آید؛ انسان کامل با دو سلاح و ابزار معرفت و محبت برای مقابله با ظلم می‌آید.

رئیس جمهور ادامه داد: سراسر قرآن درس معرفت و محبت است؛ انسان کامل نیز تجلی و کمال معرفت و محبت است. قرآن صامت همراه با قرآن ناطق است و از یکدیگر جدا نمی‌شوند و اگر جدا شوند معنا ندارند. 

کد خبر 143047
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز