همشهری آنلاین: شهردار تهران با اشاره به درخواست شهردار منطقه 20 مبنی بر ادامه خط مترو تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، گفت:

این موضوع همواره از دغدغه‌های اینجانب این بوده است که مردم به وسیله مترو به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بروند، بدون اینکه مجبور باشند یک کورس تاکسی سوار شوند که من قول انجام این کار را می‌دهم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاحیه 120 پروژه عمرانی، ترافیکی، اجتماعی شهرداری منطقه 20، با اشاره به دو درخواست شهردار این منطقه مبنی بر اتصال اتوبان امام‌علی (ع) به اتوبان شهید آوینی و امتداد مترو تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: پروژه اتوبان امام علی (ع) حدود 15 ـ 20 سالی است که در حال ساخت است. ساخت این اتوبان که شمالی‌ترین منطقه تهران یعنی دارآباد را به جنوبی‌ترین منطقه یعنی اتوبان شهید آوینی و ادامه آن به حرم امام (ره) متصل می‌کند کار بسیار دشواری است. چرا که بالغ بر چهارهزار و 300 پلاک مسکونی برای ادامه این اتوبان باید تملک شود که علاوه بر مشکلات اعتباری که ممکن است در این میان وجود داشته باشد، توافق با این مالکان کار بسیار سختی است.

 وی ادامه داد: ما در پی درخواست شهردار منطقه 20 پیگیر این پروژه هستیم، به شرط آنکه مسئولیت توافق با مالکان و میراث فرهنگی به عهده شهردار این منطقه باشد.

 قالیباف با اشاره به درخواست دوم شهردار منطقه 20 مبنی بر ادامه خط مترو تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز گفت: از دغدغه‌های اینجانب همواره این بوده است که مردم به وسیله مترو به حرم این حضرت برسند، بدون اینکه مجبور باشند یک کورس تاکسی سوار شوند و من این قول را می‌دهم که این کار را انجام دهم ولی بررسی اینکه خط یک به حرم متصل شود یا خط 6، به عهده کارشناسان است.

 قالیباف در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه مطالبات مردم منطقه 20 نسبت به چهار پنج ‌سال گذشته ارتقای کیفی پیدا کرده است، افزود: این به ما انگیزه مضاعف برای خدمت می‌دهد و ما کمک به منطقه 20 را به علت وجود حرم مطهر شاه‌عبدالعظیم (ع)، کمک به محبین اهل بیت می‌دانیم و علاوه بر این به علت اینکه شهرری از مناطق جنوبی تهران است، امور آن در اولویت کار ما قرار دارد.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه 20 شهدا و شخصیت‌های زیادی را تقدیم اسلام کرده است، با اشاره به شخصیت‌خیز و نیروخیز بودن این منطقه، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی این منطقه یک متر و 50 سانتیمتر برای هر نفر است این در حالیست که در بسیاری از مناطق کشور این میزان در حد سانتیمتر مربع است.

 شهردار تهران ادامه داد: همچنین این منطقه مدال‌های زیادی را تقدیم کشورمان کرده است پس در قبال این سرمایه‌گذاری‌ها و ظرفیت‌ها، در طرح جامع و طرح تفصیلی زمینه‌های رشد خوبی را برای این منطقه پیش‌بینی کرده‌ایم.

 قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از آرمان‌های امام (ره) و شهدا، تبعیت از ولایت و سرباز ولایت بودن است که این مهم با روش‌های استدلالی امکان‌پذیر نیست. امروز منتظر واقعی و دلداده انقلاب و طرفدار خون شهدا کسی است که از انقلاب، امام(ره)، شهدا و ولایت با روش ثبوتی دفاع کند نه با روش اثباتی.

 وی ادامه داد: امروز انقلاب بعد از سی و چند سال باید با کارنامه‌اش دفاع کند و فرق ما با فرهنگ‌ها و مکاتب غیراسلامی این است که آنها پیشرفت را برای رفاه و آسایش می‌خواهند و ما پیشرفت را برای رفاه و آسایش صرف نمی‌خواهیم، بلکه این رفاه باید فرصت را برای رشد و تعالی و سیر الی‌الله بندگان و مخلوقات خدا ایجاد کند ولی باید بدانیم اگر نیازهای مادی را تامین نکنیم این فرصت رشد معنوی نیز به دست نخواهد آمد.

 قالیباف در خاتمه خاطرنشان کرد:  امروز مسئولین و مردم باید با تعمق و تلاش بیشتر حرکتی برخاسته از اخلاق و خرد جمعی داشته باشند و در یک کلام همان فرهنگ جهادی که درونش محبت، اخلاق، تدبیر، گذشت و اولویت دیگر بر خود مبناست،  انجام دهیم.

کد خبر 141687
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز