شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: یکی از وظایف مدیریت شهری براساس طرح تفصیلی و جامع شهر تهران بازگرداندن زندگی به مرکز شهر و منطقه 12 است .

تهران

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای قالیباف در مراسم افتتاح 110  طرح عمرانی، فرهنگی و ترافیکی در منطقه 12 در حسینیه هدایت با اشاره به تاکید اسلام بر پیشرفت، عدالت و آبادانی افزود: منتظر واقعی کسی است که صالح و مصلح باشد و در جهت ویژگی‌های حکومت حضرت حجت (عج) گام بردارد.

وی گفت: در نظام ولایی میان مدیریت دینی و غیر دینی تفاوت وجود دارد، مدیر و مدیریت فقط موضوع علمی، فنی و تخصصی نیست و در مدیریت دینی و جامعه اسلامی بر نکات مهمی چون تربیت، رشد و تعالی انسان‌ها در کنار توجه به ساخت وساز و آبادانی تاکید شده است.

شهردار تهران افزود: براین باوریم که حزب اللهی و ولایتمدار واقعی کسی است که در راه پیشرفت و عدالت جامعه تلاش کند.

وی گفت: منتظر واقعی کسی است که برای پیشرفت جامعه لحظه ای درنگ نداشته باشد.

آقای قالیباف در ادامه با بیان اینکه خیلی از نارسایی‌ها زیبنده جامعه ما نیست افزود: در عمل باید کاری کنیم که گرهی از خلق باز شود و شرف ما در این است که به خلق خدا خدمت کنیم.

وی با اشاره به وضع منطقه 12 افزود: ضمن تشکر از همه همکاران در شهرداری باید بگویم از مناطقی که انسان وقتی به آن وارد و با جزئیات آشنا می‌شود غم انسان را فرا می‌گیرد، منطقه 12 است و ما در این منطقه وضع خوبی نداریم.

شهردار تهران گفت: در برخی کشورهای دنیا هرچه به مرکز شهر نزدیک‌تر می‌شویم ارزش‌های مادی و معنوی افزایش می‌یابد حال آن که در تهران برعکس است و حداقل از نظر مادی هر چه از مرکز شهر فاصله می‌گیریم وضع بهتر می‌شود.

وی افزود: منطقه 12 روزی مرکز شهر و به عنوان ارگ تهران بوده است ولی امروز خیلی از معتمدانی که در این منطقه زندگی می‌کردند نقل مکان کرده‌اند و این منطقه به کارگاه و انبار تبدیل شده است‌.

شهردار تهران با اشاره به رشد منفی سکونت در منطقه 12 گفت: از مهمترین ذغدغه‌های شهرداری این است که بتواند با همکاری صنوف، تجار و مراکز فرهنگی و دینی، هویت مذهبی و ملی را به منطقه 12 برگرداند به طوری که همه راغب شوند این منطقه را برای سکونت انتخاب کنند.

آقای قالیباف افزود: متاسفانه در منطقه 12 در کنار مراکز فرهنگی و مذهبی ریشه داری چون حسینیه هدایت، محل‌های آسیب پذیری به ویژه در بافت‌های فرسوده داریم.

وی گفت: با توجه به مسئولیت سابقم در نیروی انتظامی، عمق این آسیب پذیری‌ها را می‌شناسم ولی هیچ راهی نداریم جز این که بافت فرسوده این منطقه اصلاح و حیات دوباره به آن بازگردانده شود.

شهردار تهران افزود: باید تلاش کنیم در کنار حفظ مواریث فرهنگی منطقه 12 بافت فرسوده آن اصلاح شود و این جز با کمک مردم ممکن نیست.

آقای قالیباف گفت: اگر در منطقه 12 برای تولید ثروت گام برداشته نشود، رشد کار و فعالیت در این منطقه اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به سیاست شهرداری تهران در خالی کردن این منطقه از خودرو افزود: این از سیاست‌های قطعی ماست و حرکت در منطقه 12 باید انسان محور باشد‌.

شهردار تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در منطقه 12 در هفته آینده گفت: در این نمایشگاه، سه هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در منطقه عرضه می‌شود.

آقای قالیباف افزود: اگر150 طرح مهم در منطقه 12 آغاز شود این منطقه به سرعت شکل مناسب خود را پیدا می کند و زندگی در آن جریان می یابد.

کد خبر 141064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز