گروه سیاسی: شهردار تهران در سالروز شهادت علی ابن امام محمد باقر و گرامیداشت 150شهید منطقه اردهال با تاکید بر اینکه اصرار به مبانی دینی و سنت‌های الهی در تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... تکلیف امروز ماست، گفت:

ghalibaf

باید باور کنیم عزتی که امروز داریم به برکت امام(ره) و شهداست و جز در سایه اطاعت از ولی عادل این عزتمندی محقق نمی‌شد. به گزارش تهران سما، محمدباقر قالیباف اضافه کرد: ریشه آن چیزی که انقلاب و نظام ما را حفظ کرده در نهضت عاشورا و فرهنگ کربلاست. وی افزود: باید بدانیم جمهوری اسلامی امانت الهی در دست ماست، باید از آن پاسداری کنیم و آرمان‌های شهدا و امام(ره) را پیش بریم. شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه ادامه نهضت و انقلاب اسلامی در گرو تبعیت از مکتب و فرهنگ اهل‌بیت (ع) است، افزود:

مهم‌ترین وظیفه‌ای که ما امروز برای حفظ این نظام داریم اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است ؛ درست است که ما جز برای خدا نباید برای هیچ‌کس دیگری کار کنیم اما باید به این نکته توجه کنیم که پیروزی ما در گرو خدمت به خلق خدا و حل مشکلات محرومان است. قالیباف با اشاره به اینکه اگر امروز ضعفی در جامعه وجود دارد به پای من مدیر گذاشته نمی‌شود بلکه آن را به دین مربوط می‌کنند، گفت: اینکه می‌گوییم کارآمدی دین در اداره جامعه باید اثبات شود به این دلیل است که نشان دهیم دین می‌تواند مهم‌ترین عامل برای موفقیت در اداره فعالیت‌ها باشد.وی به سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه ما مدیون حضرت امام هستیم که جز برای خدا گام برنداشت، کلامی نگفت و همه فعالیت هایش بااخلاص بود، گفت:

امام به همه انسان‌ها کرامت داد، او مسلمین را شوکت و قوت بخشید و روح معنویت را به جامعه دمید؛ امروز اگر توفیق داریم که از شهامت و شهادت حرف بزنیم باید بدانیم که آنها درس بزرگی است که حضرت امام به مجاهدان اسلام تعلیم دادند وی افزود: در یک کلام باید گفت که امام خمینی(ره) ما را از ظلمت به سمت نور هدایت کرد، تردید نکنیم امروز که در روز شهادت این امامزاده واجب التعظیم کنار هم جمع شدیم و یاد و خاطره 150 شهید دیار اردهال را گرامی می‌داریم، همه مرهون رهبری حضرت امام، خون شهدا هستیم. شهردار تهران تصریح کرد: هرکسی که ذره‌ای انصاف داشته باشد، دین به امام و شهدا را تا آخر عمر به دوش می‌کشد چرا که امنیت، عزت، آسایش ما به برکت خون شهداست.

کد خبر 136752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز