همشهری‌آنلاین: شهردار تهران با تاکید بر این که همه ما مکلف هستیم ازمدار عدالت و انصاف خارج نشویم و به اساس اخلاق توجه داشته باشیم گفت: امروز انقلابی ماندن این است که آرمان های امام (ره) و شهدا را تحت رهبری ولایت مقام معظم رهبری پیش ببریم وعزت ما در این است که از ولی عادل زمانمان تبعیت کنیم.‌

قالیباف

به گزارش سما دکتر محمد باقر قالیباف در همایش بزرگ خانه مداحان اهل بیت (ص) که در برج میلاد برگزار شد ، با بیان این که مداحان در زمان‌ها و مکان‌های مختلف پرچم اسلام و ائمه اطهار را همیشه برافراشته نگه داشته اند گفت: در ایام سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) قرار داریم،‌ امام عزیزی که به همه انسان ها و مسلمانان دنیا قوت و شوکت بخشید و در زمانی که مادیات فضای جامعه را پر کرده بود با معنویت روح تازه‌ای به جامعه اسلامی و ایرانی ما داد.

قالیباف خاطر نشان کرد: امام (ره) به مومنان عزت بخشید و همه ما را از ظلمات به سمت نور هدایت کرد و ما همه هویت مادی و معنوی خود را مدیون امام و شهدا هستیم.

وی افزود: امروز نعمت پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امانت الهی در دست ماست که به برکت تلاش‌های خالصانه حضرت امام و شهدا به دست آمده است.

شهردار تهران خطاب به مداحان اظهار کرد : در دوران دفاع مقدس اگر فرهنگ عزاداری و حضور شما مداحان نبود و اگر توجه به نهضت حسینی و روح حماسی نبود ،‌به عنوان یک همسنگر رزمنده های آن دوران می گویم که درجنگ قوه مقاومت نداشتیم.

قالیباف با اشاره به جمله امام خمینی که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و این که اگر برای آزاد سازی خرمشهر حتی اگر یک جوان ا زدست بدهیم ارزش آن جوان بیش از خرمشهر است ، گفت : جوانان ما از سر اخلاص و برا یخدا و دفاع از وطن وکشوری که پرچم اسلام و اهل بیت در ان به اهتزاز درآمده است به جبهه ها رفتند و شما پرچم دار این فرهنگ هستید و نقش بسیار اساسی دارید که باید به آن توجه کنید.

وی با تاکید بر این که باید انقلاب را حفظ کنیم و انقلابی بمانیم، اظهار کرد‌:‌ امام (ره) علاوه بر تاکید بر حفظ فرهنگ اهل بیت‌،‌ مهم ترین توجه را توجه به اخلاق می‌دانست و میفرمود که آنچه که در این سیاره ما را در سراشیبی انحطاط قرار می‌دهد انحراف اخلاقی است.

قالیباف با بیان این که موضوع اخلاق در اسلام بسیار مهم و اساسی است ، افزود : باید تلاش کنیم ایثار،‌گذشت ،‌صبر، برادری و اخوت را در جامعه ترویج کنیم و از کینه توزی ، دشمنی، غیبت ، تهمت ،‌دروغ، پرده دری و آبروبری دور باشیم چراکه این با سنت های الهی سازگار نیست.

شهردار تهران ، تصریح کرد :‌ظلم چیز بدی است و انسان بر دشمن خود هم نمی تواند ظلم کند ،‌ما مکلف هستیم ازمدار عدالت و انصاف خارج نشویم و به اساس اخلاق توجه داشته باشیم و بدانید که اگر فرهنگ اهل بیت نبود در دوران دفاع مقدس به پیروزی نمی رسیدیم.

وی افزود : در طول تاریخ و 200 سال اخیر هر زمان جنگی اتفاق افتاد بخشی از سرزمین را جدا کردند و دشمنان اسلام ،ملت ما را به قراردادهایی چون ترکمانچای می شناختند ،‌اما امروز نگاه آنان به ما نگاه فتح خرمشهر است چراکه با فرهنگ اهل بیت ،‌جهادو شهادت ،‌کشور در امنیت است و شما مداحان پرچمدار این فرهنگ هستید و رسالت بزرگی بر دوش شماست .

شهردار تهران با بیان این که نقش مداحان ،‌امروز از تانک و توپ دوران دفاع مقدس برجسته تر است ،‌گفت : با آنکه وضعیت ایران در زمان جنگ از لحاظ امکانات بدتر از عراقی ها بود همه اذعان داشتند که قدرت ایرانی ها هر روز بیشتر می شود و دلیل آن این بود که عراقی ها از جنگ و مردن می ترسیدند و ایرانی ها نمی ترسیدند.

وی تصریح کرد : جان عزیز است و همه جان خود را دوست دارند ،‌اما وقتی فرهنگ عاشورا و کربلا داریم نتیجه آن پیروزی در عملیات های مختلف می شود.

وی افزود‌: شما مدحان قدر خود را بدانید ، شما روضه حضرت علی اکبر (ع) می خوانید‌، پس درک می کنید که با دل جوانان چه می کنید .

قالیباف با بیان این که امروز انقلاب ماندن این است که آرمان‌های امام (ره) و شهدا را تحت رهبری ولایت مقام معظم رهبری پیش ببریم ،‌اظهار کرد : عزت ما در این است که از ولی عادل تبعیت کنیم و د رغیر این صورت ذلیل می شویم و بر اساس گفته امام اگر می خواهید به کشورتان آسیب نرسد از ولایت فقیه دفاع کنید .

وی در ادامه گفت‌: ما خود را مدیون این فرهنگ میدانیم و د رخدمت همه شما هستیم تا این مکتب را برای نسل فعلی حفظ به درستی به نسل بعد منتقل کنیم.

کد خبر 136828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز