چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دمای هوای تهران دستکم تا 2 درجه افزایش خواهد داشت و در روز جمعه به 41 درجه خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود دمای سایر نقاط کشور نیز بین 2 تا 4 درجه افزایش داشته باشد.

گرما تابستان آب

 فاطمه رضا زاده، کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت دمای هوای کشور در روزهای آینده به ایلنا گفت: برای روزهای باقی مانده هفته استقرار هوای گرم و افزایش دمای هوای هوا در سطح کشور پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: دمای هوای تهران دستکم تا 2درجه افزایش خواهد داشت و در روز جمعه به 41 درجه خواهد رسید. رضا زاده تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای سایر نقاط کشور نیز بین 2 تا 4 درجه افزایش داشته باشد.

او در مورد سایر پدیده‌های جوی در کشور نیز توضیح داد: در شمال سیستان و بلوچستان و استان خراسان جنوبی پدیده غالب وزش باد و گرد و خاک است که پیامد آن کاهش دید افقی است.

به گفته رضا زاده قسمت‌های غرب و جنوب غرب کشور نیز شاهد پدیده گرد و غبار تا پایان هفته خواهند بود که میزان ریزگردها در مناطق غلیظ نبوده و دامنه دید افقی تا حدود 5 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

او برای سایر نقاط کشور نیز آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد افزایش بیش از حد هوای تهران نیز توضیح داد: این دمای غیر طبیعی نیست چون در تابستان سال گذشته دستگاه‌های سنجش دما گرمای 43 درجه را نیز ثبت کردند ولی هوای تابستان امسال هنوز بیش از 40 درجه نشده است.

رضا زاده تصریح کرد:آنچه باعث شده گرمای تابستان امسال آزاردهنده شود، آلوده بودن هوای تهران است که باعث می‌شود افزایش دما بیش از آنچه هست به نظر بیاید.

کد خبر 139655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز