پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی حاکی از کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دمای هوای مناطق شمال‌غرب و مرکز کشور است.

weather

پرویز رضازاده مدیرکل پیش‌بینی وضعیت هوای سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: پیش‌تر اعلام کردیم که از روز شنبه دمای هوا کاهش خواهد یافت. وی افزود: کاهش دمای هوا برای امروز (یکشنبه) و روز دوشنبه 3 تا 5 درجه پیش‌بینی شده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که دمای هوای شهر تهران نیز نزدیک به 5 درجه کاهش می‌یابد. آخرین گزارش‌ها از وضعیت دمای هوای شهر تهران نشان می‌دهد که دمای هوای دیروز تهران نسبت به روز پیش از آن 4 درجه کاهش داشت. امروز یکشنبه نیز بیشینه دمای هوای پایتخت با 3 درجه کاهش به 35درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

برای فردا تا روز چهارشنبه نیز تنها یک درجه افزایش دما نسبت به امروز پیش‌بینی شده و تنها در روز پنجشنبه و جمعه افزایش دما پیش‌بینی شده است. سازمان هواشناسی بیشینه دمای هوا برای روزهای پنجشنبه و جمعه را حدود 38 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی کرده است. مدیرکل پیش‌بینی وضعیت هوای کشور می‌گوید: کاهش دمای هوا مربوط به استان‌های واقع در شمال شرق کشور نیست و روند کاهش دمای هوا تنها استان‌های شمال‌غرب و بخش‌های مرکزی کشور را دربرمی‌گیرد. به موجب پیش‌بینی‌های انجام شده برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه نوسان دما گزارش نمی‌شود. رضازاده گفت: روز پنجشنبه حدود 2 درجه افزایش دما پیش‌بینی می‌شود که این روند از روز جمعه و ابتدای هفته آینده سیر نزولی به‌خود می‌گیرد که بدین‌ترتیب هوای گرم در هفته آینده برای تهران پیش‌بینی نمی‌شود.
به موجب پیش‌بینی‌ها، روند کاهش دما جنوب غرب کشور را شامل نمی‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی‌ وضعیت هوای سازمان هواشناسی، از روز سه‌شنبه تا پایان هفته برای نوار شمالی کشور شامل استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی، گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی احتمال بارش‌های جزئی و پراکنده وجود دارد. پرویز رضازاده با اشاره به پدیده ریزگرد در نوار غربی کشور گفت: پدیده ریزگرد برای امروز در جنوب کرمانشاه تا خوزستان و بوشهر و دقیقا در نوار مرزی کشور وجود دارد.

وی افزود: در شرق کشور نیز بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان بخش‌هایی از کرمان، یزد و حتی هرمزگان را نیز تحت‌تأثیر قرار داده‌اند که اوج فعالیت بادهای 120 روزه برای امروز پیش‌بینی شده است.
آنطور که مدیرکل پیش‌بینی وضعیت هوای کشور اعلام کرد، نوار مرزی غرب کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته با پدیده ریزگردها مواجه خواهد شد.

کد خبر 139904
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز