سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: میزان رطوبت یا همان هوای شرجی در شهرهای جنوبی استان خوزستان در اولین روز شهریورماه به 90 درصد رسید و باعث شد زندگی عادی مردم تاحدودی مختل شود.

رطوبت

به گزارش مهر، اولین روز شهریور برای خوزستانی‌ها با یک شوک اساسی مواجه بود و آنها با رطوبت بالا در کنار گرمای هوا مواجه شده اند و این امر سبب شده زندگی عادی مردم مختل شود و اغلب مردم ترجیح می دهند در اتاق و زیر کولر بنشینند تا برای انجام کارهای غیر ضروری و حتی در مواردی ضروری به خارج از منزل بروند.

در شرایط فعلی شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان و اهواز چنین شرایط سخت آب و هوایی را تجربه می کنند و انتظار می رود این شرایط تا پایان امروز سه شنبه ادامه داشته باشد.

در همین زمینه رئیس اداره هواشناسی شهرستان آبادان در گفتگو با مهر با بیان اینکه شرجی و رطوبت در آبادان و خرمشهر در نخستین روز شهریور به 90درصد افزایش یافت، تصریح کرد: در روزهای عادی میزان شرجی و رطوبت در آبادان و خرمشهر 30 تا 35 درصد است.

سعید ابراهیمیان تصریح کرد: بررسی نقشه های پیشیابی تقویت تدریجی سلول جنب حاره‌ای بر روی کشور نشان می دهد انتقال رطوبت از خلیج فارس به خوزستان موجب افزیش میزان شرجی ورطوبت در آبادان و خرمشهر شده است.

وی دمای فعلی شهرستانهای آبادان و خرمشهر را 32 درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: پدیده شرجی از روز گذشته با شدت و ضعف آغاز و تا اواخر وقت امروز ادامه می یابد.

کد خبر 143881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز