همشهری‌آنلاین: نوار غربی کشور از روز شنبه 22 مرداد با تشکیل پدیده گرد و غبار در آسمان عراق تحت تاثیر این پدیده قرار خواهد گرفت.

weather

به گزارش برنا، پرویز رضازاده ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در سه روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های البرز جنوب شرق و دامنه‌های شرقی زاگرس در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب افزایش ابر و وزش باد رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: شدت بارش باران در استان‌های جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان شمال هرمزگان و شرق فارس قابل توجه خواهد بود.

مشاور دفتر پیش بینی سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به افزایش دما در برخی نقاط کشور گفت: از امروز از شدت بارش در نواحی ساحلی دریای خزر کاسته می‌شود.

بر این اساس به دلیل پایان بارش باران در استان‌های ساحلی کشور افزایش قابل توجه دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی تا 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه درباره بروز گرد و غبار در کشور خاطر نشان کرد: با توجه به تشکیل پدیده گرد و غبار از روز جمعه 21 مرداد در کشور عراق، پیش بینی می‌شود از روز شنبه در قسمت هایی از غرب و جنوب غرب کشور شاهد بروز پدیده گرد و غبار و کاهش دید باشیم.

رضازاده تصریح کرد: تهران از روز شنبه تا روز دوشنبه با افزایش 3 درجه‌ای دما مواجه است. 

کد خبر 142875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز