همشهری‌آنلاین: در حالیکه دو روز دیگر تا آغاز فصل تابستان باقی است ولی افزایش گرما در فصل بهار در استان کردستان رکورد ۵۰ ساله در سنندج را جابجا کرد.

آب و هوا

به گزارش مهر در سنندج، هرچند که طی چند سال اخیر گرد و غبار و ریزگردهای عربی به عنوان یک تهدید جدی محیط زیست کردستان را تهدید می کرد و زندگی مردم این استان را با مشکلاتی مواجه کرده است این بار افزایش بی رویه دما طی دیروز و امروز بر مشکلات افزوده است.

روند افزایشی دمای هوا در استان کردستان که از تابستان سال گذشته آغاز شده بود در سال جاری و قبل از آغاز فصل تابستان این استان را در بر گرفته است و پیش بینی های هواشناسی کردستان نشان می دهد که روند افزایشی دمای هوا طی روزهای آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان کردستان میزان دمای هوا در سنندج در روزهای پایانی خرداد ماه برای اولین بار طی 50 سال اخیر رکورد زد و دیروز و امروز دمای هوا در مرکز استان به 39 درجه بالای صفر رسید که ثبت این میزان گرمای هوا در 50 سال از فعالیت ایستگاه هواشناسی این شهر بی سابقه است.

همچنین در گزارش اداره کل هواشناسی استان کردستان آمده است: میزان گرمای هوا در روستای سلین از توابع شهرستان سروآباد و در مسیر رودخانه سیروان دیروز و امروز با افزایش بی رویه گرمای هوا به بیش از 42 درجه بالای صفر رسیده است که این میزان گرمای هوا در فصل بهار نیز در این منطقه بی سابقه است.

افزایش روند افزایشی گرمای هوا در استان کردستان و احتمال ورود گرد و غبار طی روزهای پایانی هفته جاری از جمله دیگر پیش بینی های هواشناسی این استان است.

هواشناسی کردستان در گزارش خود آورده است با توجه به وضعیت گرمای هوا بهتر است که کشاورزان زمان آبیاری محصولات خود را در زمان های خنک روز انجام دهند.

کد خبر 138090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز