شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: 868 میلی‌متر در چهار روز گذشته در مازندان باران بارید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: به طور میانگین در هر شهر 58 میلیمتر باران باریده است که رامسر با 127 و 3 دهم میلیمتر بیشترین و کجور با 29 و 2 دهم میلیمتر کمترین میزان بارندگی را داشت. سالانه به طور میانگین در غرب استان 800 میلی متر، در بخش مرکزی 650 میلی متر و در ارتفاعات 400 میلی متر باران می‌بارد.

رضایی افزود: بارش در اتفاعات به صورت برف است. ارتفاع برف در مناطق سیاه بیشه، بلده، آلاشت و کجور به ترتیب 25 ، 21 ، 7 و 5 سانتی‌متر گزارش شده است‌. دمای هوا در استان بین 8 تا 15 درجه کاهش یافته و دمای فعلی ساری 13 درجه بالای صفر است.

بخشدار آمل هم گفت: در بارندگی و بارش برف دیشب در محور هراز سه خودرو خسارت دید و یک نفر به علت ریزش سنگ جان باخت.

نصیری بارش برف در بخش لاریجان را از سال 85 تاکنون بی‌سابقه دانست و افزود: در منطقه پلور60 و گزنگ 35 سانتی متر برف بر زمین نشسته است.

وی گفت: بارش برف موجب قطع برق و بسته شدن برخی از راههای روستایی منطقه لاریجان شد.

رئیس اداره راه و ترابری تنکابن نیز گفت: سه مسافر که در مسیر دوهزار و سه هزار گرفتار برف و طوفان شده بودند با کمک ماموران راه و ترابری تنکابن نجات یافتند. چاووشی ارتفاع برف در مسیر سه هزار به الموت قزوین را 35 سانتی متری اعلام کرد.

سرهنگ محمدنژاد فرمانده پلیس راه مازندران هم گفت: پیچ شیطان جاده هراز در 45 کیلومتری امل که از ساعت 3 بامداد امروز به علت ریزش سنگ بسته شده بود عصر امروز بازگشایی شد اما به علت ریزش باران و برف، سطح جاده لغزنده است.

بارندگی‌ها در مازندران تا 2 روز آینده ادامه دارد.

more

 بارش باران و برف ادامه می‌یابد

کد خبر 149740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز