همشهری‌آنلاین: مشاور دفتر پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با وجود بارش باران در استان‌های ساحلی شمال کشور، پیش بینی می‌شود دما تا روز چهارشنبه 16 شهریور در این نواحی تا 7 درجه کاهش یابد.

به گزارش برنا، پرویز رضا زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز 14 شهریور در هیچ یک از نقاط کشور بارندگی پیش بینی نمی‌شود؛ اما از صبح فردا سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی، شمال کشور تحت تاثیر بارندگی پراکنده قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: پیش بینی می‌شود بارندگی در استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با شدت بیشتری ادامه داشته باشد.

مشاور پیش بینی سازمان هواشناسی در ادامه خاطر نشان کرد: روز پنجشنبه بارش باران به صورت پراکنده در سواحل دریای خزر قابل مشاهده خواهد بود.

رضا زاده درباره وضعیت دمای هوا در استان‌های کشور گفت: امروز دمای هوا مانند روز گذشته بالا خواهد بود، اما از فردا طی 48 ساعت دمای هوا در استان‌های جنوب حاشیه البرز، زنجان، قزوین، البرزف تهران و سمنان 4تا5 درجه کاهش خواهد یافت، به‌طوریکه دمای هوای تهران که به 35درجه سانتی گراد رسیده است تا روز چهارشنبه به 30درجه سانتی گراد خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: در مناطق شمالی کشور طی چند روز آینده با توجه به بارندگی موجود در این مناطق، پیش بینی می‌شود دمای هوا تا 7درجه کاهش یابد.

مشاور پیش بینی سازمان هواشناسی از بروز موج جدید گرد و غبار در مناطق غربی کشور خبر داد و یادآور شد: با توجه به این مطلب که فعالیت بارشی در مناطق غربی کشور پیش بینی نمی شود، احتمال بروز گرد و غباری که در عراق شکل گرفته است، برای استان خوزستان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 144855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز