پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره هواشناسی آبادان گفت: با ادامه روند افزایش دما، دمای شهرهای آبادان و خرمشهر به 50 درجه سانتی‌گراد رسید.

گرمای هوا

به گزارش خبرگزاری فارس، باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی استان خوزستان افزایش دمای شهرهای خوزستان تا بیش از 50 درجه سانتی‌گراد متصور بود. 

از روز گذشته مردم شاهد افزایش طاقت‌فرسای گرما در شهرهای آبادان و خرمشهر بودند که امروز نیز این افزایش دما با تشدید پدیده شرجی بر این شهرستان‌ها حاکم بود.

شهروندان آبادانی و خرمشهری امسال گرمای به مراتب بیشتری را نسبت به سال‌های گذشته متحمل شدند که امیدواریم این وضعیت هرچه سریع‌تر از سطح استان خارج شود.

حلول ماه مبارک رمضان، ‌تحمل گرمای طاقت‌فرسا را برای روزه‌داران مشکل کرده و همچنین شاغلان صنایع و کارگران روزهای سختی را تجربه می‌کنند.

رئیس اداره هواشناسی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، طی امروز و فردا در نقشه‌های لایه میانی جوّ، تداوم و استقرار زبانه تقویت شده پرارتفاع جنب حاره‌ای روی استان خوزستان مشاهده می‌شود.

سعید ابراهیمیان خاطرنشان کرد: در همین راستا انتظار وقوع دماهای بالا و حدود 50 درجه در استان وجود دارد در سطح زمین نیز زبانه کم‌فشار حرارتی فصلی بدون تغییر قابل ذکری هم‌چنان باعث انتقال توده هوای گرم و بعضاً مرطوب می‌شود.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، دمای هوای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به 50 درجه سانتی‌گراد رسید.

رئیس اداره هواشناسی آبادان با اشاره به ادامه روند افزایشی دما، ادامه داد: دمای فعلی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر 41 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: دمای هوای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته و امروز نیز پیش‌بینی‌ می‌شود به 50 درجه سانتی گراد برسد.

ابراهیمیان بیشترین رطوبت را در 24 ساعت گذشته، 77 درصد عنوان کرد و افزود: رطوبت فعلی موجود در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر 62 درصد گزارش شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم در روزهای آتی شاهد کاهش دما در سطح شهرستان باشیم البته هواشناسی خوزستان به ‌صورت مستمر اطلاعیه‌های مرتبط را منتشر خواهد کرد.

کد خبر 142194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز