همشهری آنلاین: شرکت آب منطقه ای تهران با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به احتمال وقوع سیلاب در برخی از نقاط این استان هشدار داد.

سیل باران

 به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بارشهای اخیر در استان تهران، توجه مسئولان امر و نیز شهروندان استان تهران به هشدارهای سیل و سیلاب ضروری است.

 براساس اعلام شرکت آب منطقه ای تهران، از ابتدای شهریور ماه جاری تاکنون تنها در حوزه سد لار و نیز نساء به ترتیب بیش از 100 و 76 میلی متر بارش ثبت شده است و در سایر ایستگاه‌های استان نیز بارش‌های خوبی اتفاق افتاده است، لذا این امر احتمال وقوع سیل را افزایش خواهد داد.

 در این اطلاعیه شهروندان تهرانی و به ویژه ساکنان مناطق حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان تهران خواسته شده است: با توجه به احتمال وقوع سیلاب، از ورود به حریم و بستر رودخانه جداً خودداری کنند.

 در این اطلاعیه از مدیران امور مناطق شرکت آب منطقه ای تهران نیز خواسته شده است: به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت سیل و در چارچوب طرح‌های اطلاع رسانی و مهندسی رودخانه، اطلاعات بارندگی و سیلاب استان تهران را هرچه سریعتر تهیه و در دسترس قرار دهند.

 همچنین ضروری است هماهنگی‌های لازم توسط این امور با حوزه ستادی وزارت نیرو و ستاد حوادث غیرمترقبه استان به سرعت انجام گیرد و کارشناسان مربوطه باید در زمان بارش و سیلاب احتمالی به منطقه اعزام و گزارش کاملی شامل مساحت تقریبی محدوده سیل، عمق متوسط آبگرفتگی، مختصات جغرافیایی منطقه سیلابی، تاریخ دقیق وقوع سیل،‌ اطلاعات سد مخزنی و تاسیسات آبی واقع در مسیر رودخانه را به طور صحیح و مشخص منعکس کنند و ذکر خسارتهای وارد شده به منطقه نیز در گزارش باید لحاظ شود.

کد خبر 144486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز