سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

کشمیر: یک‌رستوران هندی در اقدامی عجیب پیتزایی را با طی مسافت طولانی به‌دست سفارش‌دهنده رساند.

pizza

موتورسواری که برای رساندن این پیتزا مامور شده بود از کوهی در شمال هند با ارتفاع 5400متر عبور کرد و پیتزا را به سفارش‌دهنده تحویل داد و رکورد جدیدی از این بابت به‌نام خود به ثبت رساند. پیش از این نیز چند پیک رستوران‌های بزرگ جهان برای رساندن غذای خود مسیرهای سختی را طی کردند اما به دلایلی موفق به ثبت رکورد نشدند. به‌طور نمونه رستورانی در انگلیس پیتزایی را با طی مسافت طولانی از لندن به آمریکا رساند ولی پیک موردنظر به‌خاطر داشتن مجوز غیرقانونی دستگیر و کارش نیمه‌تمام ماند‌. یکبار دیگر نیز موتورسواری قصد داشت با عبور از صحرای شنی پیتزا را انتقال دهد که به‌خاطر گرمازدگی در بین راه متوقف شد.

ساخت سریع‌ترین ابررایانه در ژاپن

توکیو: ژاپنی‌ها موفق شدند سریع‌ترین ابر رایانه جهان را بسازند. این ابر رایانه سرعتی در حدود یک‌میلیون برابر سرعت رایانه های خانگی دارد و به‌گفته مهندسان از قدرت پردازشی مناسب برای محاسبات پیچیده مربوط به تحقیقات جوی، هواشناسی، جلوگیری از بلایای طبیعی و پزشکی برخوردار است. البته هنوز نمونه تکمیل شده این ابر رایانه رونمایی نشده ولی در حال حاضر 68هزار و 544‌پردازنده آن در 672 اتاقک در آزمایشگاهی کنار هم جمع‌آوری شده است. پیش از این چینی‌ها ابر رایانه‌ای را ساخته بودند که سرعت آن یک‌سوم ابر رایانه جدید ژاپنی‌ها بود. ساخت چنین ابر رایانه قدرتمندی برای ژاپنی‌ها 2/1میلیارد دلار هزینه داشته و گفته می‌شود انرژی مصرف‌شده توسط آن برای تامین انرژی مورد نیاز 10هزار خانه مسکونی کافی است.

گربه سارق

کالیفرنیا: یک‌گربه خانگی در آمریکا تاکنون بیش از 600حوله، دستکش،کفش و ... را از منازل گوناگون ربوده است. جین چو صاحب این گربه 5ساله که خاکستری نام دارد در این باره به خبرنگاران گفت: از زمانی که این گربه را به خانه آوردم، متوجه شدم با رفتن به منازل همسایه‌ها، وسایل آنها را سرقت کرده و در خانه ما انبار می‌کند. البته گویا این گربه به لباس شنا نیز علاقه ویژه‌ای دارد زیرا در میان اقلام ربوده شده تعداد زیادی لباس‌ شنا دیده می‌شود. این گربه سارق فقط در یک روز 11وسیله گوناگون را از خانه همسایه‌ها به سرقت برده است. سارق بودن این گربه زمانی مشخص شد که مسئولان یک‌برنامه حیات‌وحش با نصب دوربینی از رفت و آمد‌های آن در شب، فیلمبرداری کردند.

دروغ‌سنجی عابربانک

مسکو: بانکی در روسیه آزمایش نخستین نمونه عابربانکی را که مجهز به دستگاه دروغ‌سنج است و می‌تواند آنچه را که در ذهن کاربر می‌گذرد درک کند، آغاز کرد. بیشترین کار سیستم دروغ‌سنج این عابربانک زمانی صورت می‌گیرد که شهروندی برای افتتاح حساب یا درخواست وام اقدام کند. به‌عنوان مثال پس از اسکن سه‌بعدی صورت فردی که قصد گرفتن وام را دارد، سیستم صوتی عابربانک سؤالاتی از قبیل «آیا شما شاغل هستید؟» و «آیا درحال حاضر وام‌های دیگری نیز دارید؟» را از مشتری می‌پرسد و پاسخ‌ها را به وسیله یک نرم‌افزار تجزیه صدا ارزیابی می‌کند. این برنامه می‌تواند از روی صدای افراد، اضطراب و حالت‌های عصبی آنها را تشخیص دهد و متوجه راست یا دروغ‌بودن پاسخ‌ها شود.

کد خبر 138300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز