نیویورک: یک‌زن آمریکایی، خواهرش را به‌خاطر افزایش یک‌درجه‌ای ترموستات فن خانه به پای میز محاکمه دادگاه کشاند.

thermometer

خانم اُلونا سیلز 62ساله زمانی که با خواهرش لوپینا برسر کاهش یک ‌درجه‌ای ترموستات فن اتاق دچار اختلاف شد راهی جز شکایت از وی در دادگاه پیدا نکرد. این دو خواهر 3سال پیش، پس از بازنشستگی به‌خاطر کاهش هزینه‌های زندگی تصمیم گرفتند که با هم خانه‌ای را بخرند و در آن زندگی کنند اما در تمام این مدت برای تغییر درجه ترموستات از 19درجه به 20درجه سانتی‌گراد اختلاف داشتند. همین مسئله کوچک بارها باعث شده بود که درگیری فیزیکی نیز بین آنها رخ دهد. گرچه در حال حاضر آتش‌بس موقت بین این دو خواهر حاکم شده ولی با رای قاضی قرار است خانه را بفروشند و هریک سهم خود را دریافت کنند.

رژه غازها

لندن: 2شهروند انگلیسی با رژه غازها در خیابان‌های شهر، اعتراض خود را نسبت به رفتار افراد با پرندگان اعلام کردند. این دو نفر با پوشیدن لباس نظامی و نواختن طبل و دمیدن شیپور، صفی از غازها را تشکیل دادند و آنها را در خیابان‌های شهر رژه بردند. رهگذران از اینکه رژه غازها را در شهر می‌دیدند بسیار متعجب شده بودند اما تعجب آنها زمانی بیشتر شد که می‌دیدند هیچ‌کدام از غازها در طول رژه از صف خود خارج نشده و بی‌نظمی‌ای را به‌وجود نمی‌آورد. این دوشهروند پس از اتمام رژه غازها به خبرگزاری‌ها اعلام کردند از اینکه می‌بینند در طی چند سال اخیر بسیاری از پرندگان شهر به خاطر آلودگی آب‌ها و افزایش رفت و آمد خودروها کوچ کرده‌اند یا جان خود را از دست داده‌اند بسیار ناراحت هستند و با این حرکت قصد داشته‌اند اعتراض خود را اعلام کنند.

کشف دریاچه پلکانی پس از 125‌سال

ولینگتون: دانشمندان موفق شدند باقیمانده‌های یکی از شگفتی‌های طبیعت در نیوزلند را که از 125سال پیش تصور می شد در اثر فوران آتشفشان نابود شده است، کشف کنند. این شگفتی طبیعت که دانشمندان نیوزلندی به تازگی کشف دوباره آن را تأیید کرده‌اند «تراس‌های سفید» نام دارد که در کف دریاچه «روتوماهانا» در «جزیره شمالی» نیوزلند واقع شده است. تراس‌های سفید زمانی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری نیوزلند به‌شمار می‌رفت اما پس از فوران آتشفشان در سال 1886میلادی تصور می‌شد که در زیر مواد مذاب از بین رفته است. اکنون دانشمندان پس از گذشت 125سال موفق شدند باقیمانده‌های آن‌را کشف کنند. تراس‌های سفید به‌صورت دریاچه‌ای پلکانی هستند که اثر معروف «جان‌بار‌کلارک‌هویت» نقاش معروف قرن 19، تصویری از آن است.

رونمایی از بزرگ‌ترین زمرد جهان

بوگوتا: بزرگ‌ترین زمرد جهان در کشور کلمبیا رونمایی شد و در معرض دید عموم قرار گرفت. در گزارش رسمی رسانه‌های کلمبیا آمده است که این زمرد که وزن آن بیش از 3کیلوگرم است در چند سال گذشته در یک کلکسیون خصوصی نگهداری می‌شده است. این زمرد کمیاب در منطقه «بویاکا» در 75کیلومتری شمال پایتخت و 12 سال قبل کشف شده است. البته مقامات دولتی کلمبیا هنوز ارزش این زمرد بزرگ و گرانبها را تخمین نزده‌اند. این سنگ به دلیل مسائل امنیتی تاکنون در کلمبیا به نمایش در نیامده بود. به گفته مسئولان نمایشگاه، این سنگ بسیار منحصر به فرد است و پیدا کردن گونه دیگری از آن امری غیرممکن به نظر می‌رسد.

کد خبر 138087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز