شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

هانوی: یک مرد جوان ویتنامی با توموری به وزن 84 کیلوگرم در پایش زندگی می‌کند.

186-Pound Tumor

انگوین دوی‌های 31ساله از زمان تولد با تومور کوچکی در پای چپش زندگی می‌کرده اما پس از مدتی این تومور شروع به رشد می‌کند، به طوری که هم‌اکنون وزن آن به 84کیلوگرم رسیده است.

البته پزشکان یک‌بار پای این مرد را در سن 14سالگی از زانو برای جلوگیری از رشد تومور قطع کرد‌ند اما عمل جراحی یادشده در جلوگیری از گسترش سلول‌های این غده بزرگ اثری نداشت و این تومور روز به روز رشد کرد.

سرانجام نام این مرد با تومور 84 کیلوگرمی‌اش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. به گفته پزشکان تومور پای این مرد، خوشبختانه سرطانی نیست زیرا در صورت سرطانی بودن، این مرد تاکنون جان خود را از دست می‌داد.

آزاد شدن از زندان در سن 108سالگی

مونتانا: پیرترین زندانی کشور هند در سن 108‌سالگی از زندان آزاد شد. بریج‌بیهاری در سال 1987میلادی و در سن 84‌سالگی به اتهام مشارکت در قتل 4نفر در شمال هند توسط مقامات، به زندان افتاد اما در نهایت در سن 108سالگی و با پرداخت کامل وثیقه به کمک یکی از بستگانش، از زندان آزاد شد. با وجود این، وی بارها گفته بود که در قتل این افراد هیچگاه دخالت مستقیم نداشته و 15نفر دیگری که در این کار مشارکت داشته‌اند جرم‌شان خیلی بیشتر از آن چیزی است که تاکنون برملا شده است. البته روز گذشته این مرد به دلیل بیماری و شرایط وخیم جسمانی به بیمارستان منتقل شد. وی اعلام کرده که تنها آرزویش این است که پیش از مرگ، دهکده محل سکونتش را برای آخرین بار ببیند.

بزرگ‌ترین مدل کُره زمین

توکیو: موزه ای در توکیو یک نمونه الکترونیک از سیاره زمین را در معرض دید عموم قرار داده است که بزرگ‌ترین مدل کره زمین در جهان محسوب می‌شود. مسئولان این موزه با این کره لمسی می‌توانند تصاویر زنده و ماهواره‌ای زمین را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارند. این کره با قطر6 متر از نمایشگر‌های نسل جدیدOLED ساخته شده است که می‌تواند زمین را به صورت مستقیم با وضوح تصویری بسیار بالا نمایش دهد. به گفته بسیاری از بازدیدکنندگان زمانی که آنها به کره نگاه می‌کنند حس می‌کنند در حال تماشای زمین از بالا هستند. در این کره الکترونیک امکانی وجود دارد که با لمس کردن هر نقطه اطلاعات مرتبط با آنجا روی صفحه نمایشگر نقش می‌بندد. علاوه بر این تصاویر سونامی ژاپن روی این کره شبیه سازی شده است.

لاشه گوزن روی کابل‌های برق

مونتانا: سرانجام مشخص شد که چگونه لاشه ‌یک‌گوزن روی کابل‌های برق‌فشار قوی رفته است. ماجرا از این قرار است که هفته گذشته ماموران برق منطقه‌ای در آمریکا اعلام کردند که مجبور شده‌اند با سختی فراوان لاشه یک‌گوزن را از روی کابل‌های برق فشارقوی پایین بیاورند اما این سؤال که چگونه این لاشه سنگین به روی کابل‌ برق رفته در ذهن بسیاری از افراد شکل گرفت. کلید حل این مسئله در عکس‌هایی بود که خانمی از لحظه صحنه پرواز این گوزن گرفته است. عکس‌های این خانم نشان می‌دهد که عقابی، گوزن موردنظر ‌را از زمین بلند کرده و سپس در آسمان رها کرده است. با وجود این، سؤال دیگر آن است که بال‌های این عقاب چقدر قدرت داشته که توانسته گوزنی را تا این اندازه بالا ببرد.

کد خبر 137959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز