دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

توکیو: یک شرکت ژاپنی تولیدکننده دوربین‌های عکاسی محصول جدیدی را عرضه کرده که باریک‌ترین و سبک‌ترین دوربین با قابلیت تعویض لنز در جهان محسوب می‌شود. این دوربین3.1 سانتی متر ضخامت و حدود 202 گرم وزن دارد.

camera

 همچنین وضوح تصویر این دوربین سبک به 12.4 مگاپیکسل می‌رسد و می‌تواند30 فریم در ثانیه عکس بگیرد. این دوربین عکاسی مجهز به یک نمایشگر «ال‌سی‌دی» 3 اینچی نیز هست. دوربین یاد‌شده با وجود حجم بسیار کمی که دارد، دارای سیستم‌های پیشرفته و هوشمندی است که می‌تواند به عکاس برای افزایش کیفیت و بالا رفتن وضوح تصویر کمک کند. این دوربین قرار است زمستان امسال با قیمتی حدود 800 دلار وارد بازار شود.

ژست راسوها جلوی دوربین

لندن: یک‌بچه میرکات (حیوانی از خانواده راسو) دوربین یک‌عکاس حیات‌وحش را دزدید. این عکاس به خبرنگاران گفت: برای گشت‌وگذار به‌همراه چند نفر دیگر به منطقه حفاظت‌شده‌ای رفته‌ بودیم. در آنجا دوربین را چند لحظه‌ای روی زمین گذاشتم تا استراحت کنم اما پس از آن متوجه شدم که دوربینم ناپدید شده است. وی ادامه داد: سپس با بقیه همکارانم مشغول جست‌وجو شدیم که عکاس دیگری به‌نام دیوید‌بیلی متوجه شد یک‌بچه میرکات آن‌را دزدیده است. بیلی در ادامه منتظر ‌ماند تا از کارهای این بچه میرکات عکس بگیرد. عکس‌های گرفته شده بیلی نشان می‌دهد که این حیوان دوربین را پیش خانواده‌‌اش برده و در حالی که یکی به لنز دوربین نگاه می‌کند، به نظر می‌رسد بقیه روبه‌روی آن ژست می‌گیرند.

آندوسکوپی پنگوئن گمشده

ولینگتون: پنگوئن امپراتور ساکن قطب جنوب که مسیر خود را اشتباه رفته و با طی 4هزار کیلومتر به سواحل نیوزلند رسیده بود اکنون از نظر سلامت در وضعیت نامناسبی قرار دارد و دامپزشکان مجبور شده‌اند برای خارج کردن شن و ماسه‌های داخل معده و روده آن، از روش آندوسکوپی استفاده کنند. گویا این پنگوئن که مسئولان باغ وحش نیوزلند اسمش را خوشقدم گذاشته‌اند، پس از رسیدن به ساحل نیوزلند شن و ماسه را با برف اشتباه گرفته و بلعیده است. علاوه بر این، کم‌آبی و شدت گرما نیز آسیب‌های جدی‌ای به این پنگوئن وارد کرده است. گفتنی است پنگوئن‌های امپراتور ساکن قطب جنوب هستند و بنابراین دیده‌شدن این پنگوئن در سواحل نیوزلند باعث تعجب بسیاری از کارشناسان محیط‌زیست شده است.

تبدیل روروک به خودروی بَتمن

لندن: یک‌مرد سالمند در اقدامی جالب روروک یکی از نوه‌هایش را به شکل و شمایل خودروی بَتمن (مرد خفاشی) تغییر داد. برایان 74ساله پس از اینکه همسرش 9ماه پیش بر اثر سرطان فوت کرد، تصمیم گرفت برای تکمیل تحقیقات نحوه مرگ وی پول جمع‌آوری کند. همین مسئله باعث شد تا از 4هفته پیش مشغول به‌کار شود و برای جلب توجه شهروندان روروک نوه‌اش را تبدیل به خودروی بَتمن کند و با آن راهی خیابان‌های شهر شود. سرعت خودروی برقی‌ای که برایان ساخته است به حدود 15کیلومتر در ساعت می‌رسد ولی با وجود این، وی با پوشیدن لباس بتمن و یک‌گشت ساده با خودروی خود توانست نظر بسیاری از شهروندان را برای کمک مالی جلب کند. برایان معتقد است سرطان را می‌توان با تحقیقات بسیار، ریشه‌کن کرد.

کد خبر 138877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز