همشهری‌آنلاین: دانشجویان دانشگاه آدلاید استرالیا موفق به طراحی و ساخت یک دوچرخه الکتریکی شده‌اند که به گفته آنها با انجام اصلاحاتی می‌تواند مشکلات حمل‌ونقل داخل شهری را رفع کند.

دوچرخه

به گزارش ایسنا، این تیم که از 14 مهندس مکانیک تشکیل شده، ایده ساخت این خودرو را که «ادوارد» نام دارد از دوچرخه‌ گرفته و موفق به ساخت خودرویی شده‌اند که می‌توان از آن برای انتقال ایمن به اطراف با کمترین میزان انرژی استفاده کرد.

ادوارد مخفف کلمات «دوچرخ الکتریکی با تعدیل گردش فعال» است

دوچرخ به خودرویی گفته می‌شود که از دو چرخ بر روی یک محور تشکیل و یک اتاقک در میان آنها نصب شده‌ است.

در این نمونه، منبع انرژی، برق ذخیره شده درون یک باتری است. دوچرخه‌های با چرخ‌های بزرگ پیشتر از این ساخته شده بود اما ایده جدیدتر این خودرو، کنترل ثبات و تعادل آن است.

با اتصال مستقیم کابین به محور، دوچرخه‌سوار با چرخش چرخ‌ها به اطراف چرخیده و تجربه واقعا تهوع آوری را در پی خواهد داشت!

از این‌رو این خودرو دوچرخ از یک چارچوب استفاده می‌کند که به وسیله آن، محور با چرخشی مستقل از دوچرخه‌سوار چرخیده که در سرعت متعادل بسیار عالی حرکت می‌کند.

دوچرخه الکتریکی کابین‌دار

هر چند متاسفانه در زمان توقف یا شروع، این چارچوب به میزان کمی نامرتب حرکت کرده و یا به دنبال آن باعث حرکت گهواره برای دوچرخه‌سوار می‌شود که باز هم بعد از مدتی احساس خوشایندی برای فرد به دنبال نخواهد داشت.

در اینجا این تیم از یک سخت‌افزار و نرم‌افزار رایانه‌ای خاصی برای کنترل چرخها و حرکت چارچوب استفاده کرده و با کمک یک اهرمک توانسته‌اند حرکت این خودرو را نرم کنند.

حداکثر سرعت این دوچرخه 40 کیلومتر در ساعت بوده و تنها تا شیب 12 درجه قادر به حرکت است.

کد خبر 137841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز