مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: لابراتوار طراحی الکترولوکس فینالیست‌های رقابت سالانه طراحی خود را که در میان دانشجویان طراحی صنعتی برای طراحی تجهیزات الکترونیکی خانگی در سال 2010 برگزار کرده است اعلام کرد

که یکی از این طرحها چاپگر سه بعدی غذا نام گرفته است.

به گزارش مهر، از ایده‌های برتری که در میان راه یافتگان به دور نهایی رقابت لابراتوار طراحی الکترولوکس به چشم می‌خورد می توان به آیده‌هایی جدید برای رشد گیاهان در مریخ، تمیز کردن لباس‌ها و کپی گرفتن از غذاها اشاره کرد.

برنده نهایی این رقابت روز 24 سپتامبر در لندن معرفی شده و جایزه‌ای 5 هزار یورویی را دریافت خواهد کرد. نشریه پاپ ساینس به معرفی برخی از برترین طرح‌ها در این دور از رقابت‌های طراحی در سال 2009 پرداخته است.

شاهزاده کوچولو:

در آینده امکان توسعه ساختمان‌ها و تجهیزات مختلف به منظور اقامت انسان در مریخ به وجود خواهد آمد اما طراحی از کشور چک با ارائه طرح شاهزاده کوچولو شیوه ای جالب را برای تامین مواد غذایی در این سیاره ارائه کرده است.

این ابزار متحرک گیاهی را درون پوشش شیشه‌ای خود حفظ کرده و به منظور یافتن مواد غذایی در خاک به نقاط مختلف حرکت می‌کند و به این شکل به رشد گیاه کمک می‌کند. زمانی که مواد مورد نظر شاهزاده کوچولو در خاک مریخ یافته شد، مکان آن به یاد این گلخانه متحرک مانده و آدرس آن را برای دیگر گلخانه‌ها ارسال می‌کند تا آنها را به مکان مورد نظر خود هدایت کند.


گلخانه متحرک مریخی و یخچال تله پورت

یخچال تله‌پورت:

شاید تصور حمل و نقل کالاها به صورت آنی و درست پس از سفارش دادن آنها در فروشگاه دور از ذهن به نظر بیاید اما بر اساس طرح یخچال تله پورت این امر به زودی امکانپذیر خواهد شد که با استفاده از این ابزار فرد می‌تواند مواد غذایی تازه را از فروشگاه یا مزرعه‌ای به صورت آنلاین سفارش داده و پس از چند لحظه آنها را درون یخچال مشاهده کند.

شستشوی طبیعی:

این سیستم که توسط طراحی چینی برای شرکت در این رقابت طراحی شده است به عنوان یک سیستم شستشو و خشکشوی لباس در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد این سیستم با استفاده از یون‌های منفی الیاف پارچه‌ها را تمیز می‌کند.


سیستم خشک شویی طبیعی

نکته جالب‌تر این طرح شمایل صندلی مانند آن است در این صورت فرد می‌تواند بر روی صندلی لم داده و در حین استراحت کردن لباس‌های خود را نیز شستشو دهد.

مخزن متحرک آب:

در هوا به صورت طبیعی مقادیر زیادی رطوبت وجود دارد که به عقیده طراح چینی این ابزار می‌توان با جمع‌آوری آب باران و بخار موجود در هوا آب آشامیدنی تعدادی از انسان‌ها را تامین کرد.

مخزن جمع‌آوری آب از لایه‌ای برای جمع‌آوری آب باران برخوردار است. آب جمع شده سپس به صفحه‌ای برای تصفیه انتقال داده می‌شود. این ابزار سپس می‌تواند آب پاک آشامیدنی را به هر فردی که به آن نیازمند است انتقال دهد.


مخزن جمع آوری آب متحرک

چاپگر سه بعدی غذا:

طراح آلمانی شیوه‌ای جالب را برای تهیه مداوم و سریع غذاها ارائه کرده است. وی چاپگر غذایی را طراحی کرده است که می‌تواند غذای مورد نظر را به صورت سه بعدی چاپ کند. ابزار Moleculair چاپگر سه بعدی برای آشپزهای حرفه‌ای و افراد خانه دار خواهد بود تا بتوانند غذای مورد نظر خود را به صورت لایه به لایه چاپ کنند.

کد خبر 88971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز