مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک مخترع 43 ساله فرانسوی با ساخت دستگاه شگفت‌انگیزی موفق شد هوا را به آب را تبدیل کند

به گزارش مهر، مارک پرنت 43 ساله کارفرمای شرکت کوچکی به نام Sainte-Tulle واقع در جنوب فرانسه موفق شد از یک توربین کلاسیک بادی که توانایی جمع آوری رطوبت هوا را هم دارد برای تبدیل هوا به آب آشامیدنی استفاده کند.

خبر این اختراع پس از آنکه در یک روزنامه محلی منتشر شد در بسیاری از رسانه‌های فرانسوی در سطح وسیعی منعکس شد.

براساس گزارش سوئیس اینفو، عملکرد این روش تبدیل هوا به آب بسیار ساده است به طوری که توربین بادی رطوبت هوا را جمع می‌کند و آن را به یک مخزن بزرگ انتقال می‌دهد و در آن ذخیره می‌کند. سرمای این مخزن موجب می‌شود که رطوبت به آب تبدیل شود. سپس فیلترهای ویژه‌ای این آب را تصفیه کرده و به آب آشامیدنی تبدیل می‌کنند.


مارک پرنت برای تهیه نمونه آزمایشی این اختراع 10 سال تحقیقات انجام داده و اکنون امتیاز آن را ثبت کرده و آماده است تا آن را در شرکتی به نام Eole Water که به تازگی در گاراژ خانه والدین خود راه‌اندازی کرده است برای عرضه تجاری تولید کند. این دستگاه می‌تواند بین 70 تا 200 لیتر در روز آب تولید کند.

این مخترع قصد دارد در سال 2010 نمونه جدیدی از این توربین را بسازد که ظرفیت تولید هزار لیتر آب آشامیدنی را داشته باشد. به گفته مارک پرنت، این اختراع می‌تواند تاحد چشمگیری مشکل کمبود آب را در بعضی از مناطق دنیا حل کند.

کد خبر 92520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز