مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دستگاه قهوه‌سازی را طراحی و تولید کرده‌اند که می‌تواند تلخی قهوه را بدون تغییر در طعم قهوه گرفته تا نیاز به مصرف شکر را از بین ببرد.

قهوه‌سازی که تلخی قهوه را می‌گیرد

به گزارش مهر، قهوه‌ساز از بین برنده تلخی، آب را به یک دمای ثابت می‌رساند و پس از آن آب داغ را به صورت یکسان روی قهوه آسیاب شده می‌ریزد تا از طعم تلخ قهوه بکاهد.

این دستگاه قهوه‌ساز آب را در مخزن خود نگاه می‌دارد تا به یک دمای ویژه برساند.

این حقیقت که قهوه دارای یک طعم تلخ است، حقیقتی است که در نظر عده‌ای یک راه‌حل ساده دارد و آن از بین بردن این طعم تلخ است. به طور طبیعی راه‌حل‌های بسیاری برای این مسئله وجود دارد که یکی از آن‌ها افزودن یک قاشق پر شکر است، برخی، شیرین‌کننده‌های مصنوعی را همواره نزدیک قوری قهوه خود نگاه می‌دارند و برخی دیگر یک راست به سمت منبع می‌روند و خواستار تولید دستگاه قهوه‌سازی می‌شوند که تلخی را از قهوه بگیرد.

دستگاه قهوه‌ساز از بین‌ برنده تلخی با قیمت 199.95 دلار عرضه شده و این فرصت را برای مشتری خود فراهم می‌کند که قهوه‌ای بدون تلخی و بدون نیاز به شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی در خانه تهیه کند.

این دستگاه قهوه‌ساز دارای دو مخزن است که یکی آب را تا رسیدن به دمای مطلوب نگاه می‌دارد و دیگری آب داغ را که به صورت یکنواخت روی دانه‌های آسیاب شده قهوه می‌ریزد در خود نگاه می‌دارد. این فرآیند طوری طراحی شده که طعم بیشتری از دانه‌های قهوه خارج شده اما مزه تلخی کاهش یابد.

با وجود شیوه‌های بی‌شماری برای درست کردن یک فنجان قهوه، راه‌های بسیاری برای لذت بردن از یک قهوه طبیعی نیز وجود دارد که زدودن مزه تلخ یکی از آن‌هاست.

کد خبر 234823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز