همشهری آنلاین : دستگاه تولید «دی اکسید کلر» (ClO2) با تلاش پژوهشگران گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران طراحی و ساخته شد.

دستگاه تولید دی اکسید کلر

دکتر محمد لایقی - عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با اعلام این مطلب به ایسنا،گفت: این دستگاه قابلیت تولید دی اکسید کلر به صورت کاملا خالص و بدون کلر عنصری را دارد که برای تحقیقات مختلف از جمله رنگبری ECF خمیر کاغذ و همچنین تصفیه آب آشامیدنی قابل استفاده است.

وی تصریح کرد: در این دستگاه، گاز دی اکسید کلر خالص به ‌صورت کاملا ایمن و بدون خطر انفجار‌ و با اسیدی کردن محلول کلریت سدیم در شرایط کاملا کنترل شده تهیه می‌شود و گاز دی اکسید کلر تولید شده بلافاصله در آب حل شده و استفاده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به مزایای دی ‌اکسید کلر خاطرنشان کرد: دی ‌اکسید کلر در غیرفعال سازی ویروس‌ها ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم موثرتر از کلر و کلرآمین‌ها است، آهن، منگنز و سولفیدها را اکسید می‌کند، می‌تواند موجب تقویت فرایند زلال سازی شود و طعم و بوی حاصل از جلبک‌ها و تجزیه گیاهان و همچنین ترکیبات فنلی را کنترل می‌کند.

لایقی ادامه داد: هم‌چنین تحت شرایط تولید صحیح (مثلا عدم کلر زیادی)، محصولات جانبی هالوژنه تولید نمی‌کند، تولید آن آسان است، ویژگی زنده‌کشی آن تحت تاثیر pH قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 122902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز