همشهری‌آنلاین: یک شرکت هنگ کنگی لامپ جدیدی را عرضه کرده است که با انرژی خورشیدی می تواند حداکثر تا 6 ساعت روشنایی داده و تا حد چشمگیری در هزینه برق صرفه جویی کند.

چراغهایی که در خانه و اداره روشنایی محیط را تامین می‌کنند علاوه بر اینکه همه ساله حجم بسیار بالایی دی اکسید کربن را در اتمسفر رها می کند موجب افزایش قیمت قبض برق می‌شود. [انرژی خورشیدی و 50درصد صرفه‌جویی در قیمت برق]

به گزارش مهر به نقل از دیوایس، در این راستا شرکت هنگ کنگی Nokero نوعی لامپ جدید را به نام ان. 200 عرضه کرده است که می تواند هم در کاهش هزینه ها و هم کمک به محیط زیست بسیار موثر باشد.

این لامپ ویژه با انرژی خورشیدی عمل می‌کند. در این لامپ، یک پانل یکپارچه بر روی لامپ نور خورشید را جمع آوری کرده و یک باتری NiMh را شارژ می کند.

این باتری می‌تواند انرژی لازم برای نور چهار لامپ کوچک ال. ای. دی را که داخل حباب اصلی قرار گرفته اند بین 5/2 تا 6 ساعت تامین کند.

بر اساس این گزارش، ان. 200 دارای یک قاب ضد آب است و بنابراین می‌تواند روشنایی محیط بیرون را هم تامین کند. نسبت به نسخه قبلی این محصول "نوکرو"، این لامپ خورشیدی 60 درصد نور بیشتری تولید می‌کند.

پانل خورشیدی این لامپ از قابلیت چرخش و تغییر جهت دادن به سمت منبع انرژی خورشید را دارد. این لامپ به قیمت 20 دلار در روی سایت تولیدکننده به فروش می رسد. ان. 200 یک منبع روشنایی کاربردی برای مناطقی است که از برق شهری برخوردار نیستند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۲