مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک طراح صنعتی طرح مفهومی ساعت مچی جدیدی را عرضه کرده است که ویژه نابینایان بوده و زمان را به خط بریل نشان می‌دهد.

Kickstarter

به گزارش مهر، از سال 1900 تاکنون ساعت‌های متنوعی ویژه نابینایان به بازار راه یافته‌اند. تا سال‌ها ساعت مچی که در شیشه‌ای آن باز می‌شد و عقربه‌ها و عددهای برجسته‌ای داشت محبوب‌ترین ساعت مچی نابینایان بود. فرد نابینا با باز کردن در شیشه‌ای و لمس عقربه‌ها و عددها می‌توانست زمان را بفهمد.

با توسعه فناوری، ساعت‌های مچی عرضه شدند که مجهز به سیستم صدای الکترونیکی بودند. به محض اینکه کاربر دکمه اعلان ساعت را فشار می‌داد این صدا زمان را اعلام می‌کرد.

Kickstarter

اکنون دیوید چاوز یک طراح صنعتی طرح مفهومی ساعت جدیدی را بر روی سایت عرضه کرده و در جستجوی یک تولیدکننده و یا سرمایه‌گذار برای ساخت این ساعت است.

این ساعت که Haptica Braille Watch (ساعت مچی بریل هاپتیکا) نام دارد می‌تواند زمان را به خط بریل نشان دهد. به این ترتیب نابینا می‌تواند ساعت را به روشی سریعتر و آسانتر از ساعت‌های عقربه دار بخواند.

براساس گزارش پونتو انفورماتیک، برای تولید این ساعت به حدود 150 هزار دلار نیاز است. هنوز مشخص نیست که هاپتیکا از طریق سیستم‌های دیجیتالی یا با سیلندرهای مکانیکی عمل می‌کند.

کد خبر 128491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز