همشهری‌آنلاین: ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک در حالی برگزار می‌شود که بررسی‌های کمیته علمی این همایش از مقالات ارسال شده به دبیرخانه نشان می‌دهد مقالات واصل شده به لحاظ کیفی از رشد قابل توجهی برخوردار شده که ارتقای علم، تخصص، مهارت و در نهایت بهبود عملکرد روابط‌عمومی را نوید می‌دهد.

ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک

این موضوع خواست همیشگی کمیته علمی همایش بود که به مسائل روابط‌عمومی‌ها به شکل عمقی نگاه شده و مشکلات مبتلابه آنان به جای نگاه شکلی و تکراری مورد کنکاش عمیق قرار گیرد. طراحی محورهای اصلی مقالات همایش نیز بر همین مبنا شکل گرفت که بتواند اولاً نگاه سنتی به روابط‌عمومی‌ها را کم‌رنگ کرده، ثانیاً به مسائل مهم اساسی و روز در روابط‌عمومی‌ها توجه خاص شده و ثالثاً به رشد تکنولوژی‌های نوینی که هر ساله می‌تواند در خدمت روابط‌عمومی‌ها باشد، عنایت ویژه‌ای معطوف شود.

اعتقاد داریم بدون در نظر گرفتن خواست مخاطبانی که امروزه خود تولیدکننده محتوا در همه عرصه‌ها، علی‌الخصوص ارتباطات و روابط‌عمومی هستند، نمی‌توان با آنها همراه شد.

عدم توجه به نگرش، توانمندی‌ها، تنوع و پیشرفت مخاطبان فاصله روابط‌عمومی‌ها را با اصلی‌ترین و مهم‌ترین عنصر مخاطب آنها یعنی مردم‌ بیشتر می‌کند.از دیگر سو، تنوع و تکثر رسانه‌ها و منابع تولید محتوا، امروزه به حدی است که مخاطب مجبور سنتی را تبدیل به مخاطب منتخب امروزی کرده است که اگر توسط روابط‌عمومی‌ها اقناع نشود، قطعاً از فضای ما خارج خواهند شد.

به همین دلیل امسال با در نظر گرفتن تکنولوژی‌های وب 2 سعی کرده‌ایم فضای نوین حاکم بر رسانه‌ها و تولید محتوا توسط مخاطبان در این فضا مورد توجه خاص قرار گیرد.امید است با عنایت به فضای رشد بی‌انتهای رشد تکنولوژیک و تغییر دائمی مخاطبان، بتوانیم همایش‌های سال‌های آتی را با نگاهی ویژه در این دو عرصه پیگیری کنیم.

در پایان اعلام می‌دارد اسامی مقالات منتخب ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک به این شرح است:

  1. Smart Phones و نقش ابزارهای هوشمند در روابط‌عمومی الکترونیک نوشته علی اسماعیل‌زاده
  2. روابط‌عمومی مشترک (PRP) نوشته علی حیدری
  3. روابط‌عمومی، شبکه اجتماعی نوشته روشنک رضائی و فروغ رستگارمهر

دکتر محمد سلطانی‌فر
رئیس کمیته علمی ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک تهران، اردیبهشت‌ماه 1390

کد خبر 135597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز