گروه شهری: 21 پروژه شهری، صبح سه شنبه 26 دی با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال، توسط محمد باقر قالیباف شهردار تهران در منطقه 21 به بهره‌برداری رسید.

به گزارش همشهری، مجموعه ورزشی یاس ویژه بانوان، 14 زمین چمن مصنوعی، یک مرکز کارآفرینی، دو بازار میوه و تره‌بار، احداث یک دستگاه پل عابر پیاده در تقاطع جاده مخصوص کرج از جمله پروژه‌های عمرانی، ترافیکی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، است که دیروز در غربی‌ترین، بزرگترین و جدیدترین منطقه تفکیک شده پایتخت افتتاح شد.

شهردار تهران به ساکنین منطقه 21 قول داد، ظرف حداکثر یک ماه آینده حضوراً  با  اقشار مختلف این منطقه  ملاقات داشته باشد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنان  قرار گیرد.

قالیباف تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری خود را موظف می‌داند در کنار همه اقدامات خدماتی، رفاهی و عمرانی به مسایل روحی و روانی شهروندان تهرانی نیز توجه جدی نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه زندگی در کلانشهر تهران حتی با فرض داشتن همه امکانات رفاهی باز هم بسیار سخت است چه رسد به اینکه کمبودها ، نارسایی‌ها،  فشارهای غیر قابل تحملی را بر روح و روان و جسم مردم این شهر وارد کند گفت: همه تلاشهای مجموعه مدیریت شهری معطوف به آن است که به منظور تأمین بهینه اوقات فراغت شهروندان توجه جدی به حوزه‌های تربیتی و فرهنگی اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان داشته باشیم .

وی افزود: بانوان با وجود جمعیت برابر با آقایان از امکانات و محدودیت‌های بسیار نسبت به مردان برخوردارند که تلاش می‌کنیم با فراهم کردن امکانات مناسب فضاهای خوبی در اختیار آنان قرار دهیم .

وی اطمینان داد، شهرداری تهران با همکاری شورای اسلامی شهر  تلاش می‌کنند زندگی در شهر تهران را برای ساکنان آن قابل تحمل‌تر سازند و به گونه ای عمل کنند که کیفیت زندگی در شهر تهران را در همه ابعاد مادی و معنوی آن ارتقاء بخشند.

قالیباف گفت: منطقه تازه تأسیس 21 از ابتدای شکل گیری بیشتر با انواع کاربری‌های اقتصادی ، صنعتی ، کارگاهی ، شبکه بزرگراهی و انبار سروکار داشته است، تا مسکونی، که این امر در کنار نبود طرح تفصیلی به عنوان سندی برای اداره منطقه ، زندگی را  برای ساکنان محدوده منطقه 21 سخت کرد. به گفته شهردار تهران شهروندان منطقه 21 نباید احساس کنند که در حاشیه تهران هستند و ما آنها را فراموش کرده‌ایم .

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت منطقه 21 در سال آینده گفت : امیدواریم با سر و سامان دادن به مشکلات منطقه و گسترش و توسعه فضاهای فرهنگی ، مذهبی و ورزشی، هم به جهت تعداد و هم از نظر دسترسی ، تا حد ممکن محرومیت را از این منطقه دور کنیم .

وی خبرداد، در همین راستا به منظور ساماندهی زندگی مردم و رفع نارسایی‌ها از اوایل سال 85 تلاش کردیم در کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی منطقه 21 را پس از چهل سال که از بلاتکلیفی آن می‌گذرد تصویب و ابلاغ کنیم .

وی گفت : همچنین هنگام تدوین طرح جامع شهر تهران  مجدداً اشکالات طرح تفصیلی منطقه 21 بررسی و مورد تجدید نظر قرارگرفت.

قالیباف اظهار امیدواری کرد با تصویب طرح جامع شهر تهران تا پایان امسال از  ابتدای سال آینده ( فروردین سال 86) ساکنین شهر تهران شاهد تصویب قطعی طرح جامع و تفصیلی توسط شورای عالی شهرسازی باشد.

تغییر نام تاکسی‌سرویس «نسوان»

قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره برداری از 21پروژه عمران شهری در منطقه 21 با حضور در جمع نمایندگان رسانه‌های جمعی در پاسخ به سئوال خبرنگار همشهری مبنی براینکه چرا در نامگذاری تاکسی تلفنی ویژه بانوان از واژه عربی«نسوان» استفاده شده گفت: اتفاقاً این موضوع از مدتی قبل  مورد بحث بوده و قرار است در نام گذاری این نوع تاکسی تجدید نظرشده و از واژگان فارسی به جای نسوان استفاده شود.

ارائه لایحه بودجه86 شهرداری در هفته آینده

شهردار تهران از ارائه لایحه بودجه سال 86 شهرداری طی یک هفته آینده به شورای اسلامی شهر تهران، خبر داد.

بنا براین گزارش، بر اساس توافقات به عمل آمده با رئیس شورای شهر تهران مقرر شده تا بودجه سال آینده در مدت زمان کوتاهی در شورا تصویب شود.

وی با بیان این که بودجه سال 86 شهرداری از رشد خوبی برخوردار خواهد بود، در خصوص توجه به ورزش و اوقات فراغت گفت: در تنظیم بودجه سال 86 شهرداری به ورزش محلات و اوقات فراغت توجه خاصی صورت گرفته است.

شهردار تهران تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت تابستان سال آینده از هم اکنون آغاز شده که براین اساس توجه ویژه‌ای به انجام فعالیتهای فرهنگی ورزشی در فضاهای باز و راه اندازی مدیریت فرهنگی در پارکها شده است. وی در این راستا بر افزایش فعالیتهای کمی و کیفی فرهنگسراها در سال آینده تأکید کرد.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت تأخیر در صدور شناسنامه فنی ساختمان پاسخ داد: نظارت بر ساخت و سازها از سوی سازمان نظام مهندسی با ضعفهایی روبروست ولی در عین حال شهرداری برای تغییر در نظام شهر سازی و رفع ضعفها و اشکالات اقدامات اساسی را آغاز کرده و بخشی از آن را انجام داده است.

به گفته قالیباف، با تغییر سیستم شهرسازی در بخش بازدید از ساختمان، تشکیل پرونده و صدور پروانه مراحلی پیش‌بینی شده که دقت و کنترل بر سازه‌ها و ساخت و سازها افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: با پیاده سازی نظام جدید شهرسازی شناسنامه فنی ساختمانها نیز اجرایی خواهد شد.

در انتظار همراهی مردم

گزارش خبرنگار ما در این باره حاکی است که با وجود تسهیلات برقرار شده از سوی شهرداری همچنان اغلب شهروندان چندان تمایلی برای معاینه فنی خودرو ندارند.

قابل توجه است که در دو ماه دی و بهمن که وارونگی هوا در تهران به حداکثر شدت ممکن می‌رسد معاینه فنی خودروها جنبه‌ای بسیار حیاتی پیدا می‌کند. پس می‌بایست از شهروندان نه چندان مقید به موضوع خواهش کنیم که  دست کم در این ایام معاینه فنی خودرو خود را جدی بگیرند.

کد خبر 13543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز