چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم بهره گیری منطقه ۲۱ از حمل و نقل ریلی از مطالعات اتصال خط چهار مترو تهران به منطقه ۲۱ خبر داد.

محسن هاشمی، رئيس شوراي شهر تهران در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۲۱ و درجمع خبرنگاران گفت: امروز چهارشنبه 30 خرداد،کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و مسئولین کمیسیون برنامه وبودجه از فعالیت‌های شهرداری منطقه ۲۱ که در قالب پروژه‌های مشارکتی فضای سبز و ارائه خدمات فضای سبز ترافیکی بود، بازدید کردند.

محسن هاشمي افزود: شهرداری منطقه ۲۱ از مناطق منظم شهر تهران است که ۱۷۸ هزار نفر در قالب سه ناحیه و سیزده محله دارد. این منطقه از نظر درآمدی نیز وضعیت مناسبی دارد. منطقه ۲۱ در حقیقت همگرایی صنعت و سکونت است که بیشترین جمعیت مسکونی آن در تهرانسر متمرکز شده. لذا برای این منطقه باید مباحث حمل ونقلی پیگیری شود که امیدواریم حمل و نقل ریلی با اتصال خط چهار مترو به منطقه ۲۱ راه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ باید حمل و نقل انبوه برای این منطقه مورد مطالعه قرار گیرد. توصیه من این بود که خط چهار مترو با شاخه‌ای به این منطقه متصل شود و با احداث سه یا چهار ایستگاه می‌توان نیاز این منطقه را به مترو مرتفع کنیم؛ البته باید دسترسی مترو کرج به این منطقه مطالعه انجام شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره افتتاح کامل خط هفت متروی تهران گفت: این خط یک بار به صورت ناقص افتتاح شد اما به علت نداشتن امنیت لازم بهره‌برداری آن متوقف شد که لازم است هر چه سریع‌تر افتتاح کامل انجام شود. بر این اساس باید تکمیل این طرح در اولویت اقدام‌هاي شهرداری تهران قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: روش‌های مشارکتی انواع مختلفی دارد که برای بهره‌برداری از پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما هر یک از این روش‌ها در جای خود مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر روش‌هایی چون bot و bol در دنیا مرسوم است؛ لذا همه روش‌هایی که در دنیا امتحان خود را پس داده باید در تهران مورد استفاده قرار گیرد.

محمد علیخانی رئیس کمیسییون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهردرای منطقه ۲۱ درباره تأمین اتوبوس برای شهر تهران گفت:‌ کلانشهر تهران در حال حاضر نیازمند ۲۰۰۰ اتوبوس است چرا که ناوگان اتوبوسرانی این شهر فرسوده شده. در حقیقت اتوبوس هایی که عمر آنها بیش از هشت سال باشد فرسوده است.

عليخاني افزود:‌ برخی بودجه‌ای هفتاد میلیون تومانی برای تعویض فیلترهای دوده‌ اتوبوس‌ها پیشنهاد کرده بودند تا ۲۰۰ اتوبوس تعویض فیلتر آنها در دستور کار قرار گیرد که من مخالف این هستم؛ چون با این مبلغ به جای تعویض فیلتر می‌توان ۲۰ اتوبوس جدید خریداری کرد که در بهبود هوای تهران نقش به‌سزایی خواهد داشت.

کد خبر 408514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha