مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: شنبه 23 دی، با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران نخستین مرکز کاهش رفتارهای پرخطر ویژه کودکان و نوجوانان در محل بوستان بعثت به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس استاد تقی‌زاده مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت : قرار است در سطح 22 منطقه شهرتهران از این گونه مراکز که هدف از شکل گیری آنها آموزش مهارت های رفتاری و  کاهش آسیب های اجتماعی درمیان گروه‌های سنی آسیب پذیراست راه‌اندازی شود.

وی خبر داد:‌‌ در این مرکز قرار است با همکاری گروهی از جامعه شناسان ، روانشناسان و محققین فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی  شایع‌ترین بزه‌ها در سطح هر منطقه  شناسایی و پس از آن آموزش‌های لازم در این زمینه  طراحی شود.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران معتقد است : اینگونه مراکز به دنبال شناساندن فلسفه وجودی انسان و مسیر تعالی و کمال به نوجوانان هستند به طوری که سعی می شود به  بازدیدکنندگان در طول 3 ساعت بازدید از این مراکز راهکارهای  تقابل با رفتارهای پرخطر مانند گرایش به سیگار، مواد مخدر و...  به گونه ای موثر آموزش داده شود.

تقی‌زاده افزود: «مرکز فرا آموز» منطقه 15 در زمینی به مساحت 700 متر مربع از امکانات و بخش‌های  متنوعی شامل  سالن تئاتر، خیمه شب‌‌بازی، نرم افزار معرفی آسیب‌ها ، کلاسهای شعر، خاطره نویسی ، جمله نویسی، قصه نویسی ، نقاشی، رمی شیطان و موزه  برخوردار است.

در این مرکز در گام نخست خطرات و آسیب‌های ناشی از رفتارهای پرخطر و چگونگی پیشگیری از آنها به نوجوانان آموزش داده می شود و در مراحل بعدی سطح آموزش‌ها فراگیرتر می‌شود.

کد خبر 13140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز