یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

محمد سرابی: اسامه بن‌لادن کشته شده ولی هنوز مشخص نشده است که دقیقاً چند فرزند دارد و کدام‌یک از بچه‌هایش ممکن است به او شبیه‌تر باشند.

602

اسامه بن‌لادن اهل عربستان و از خانواده‌های بسیار ثروتمند آن بود که به همراه خانواده‌اش به اروپا و کشورهای دیگر سفر می‌کرد، ولی در اصل ساکن عربستان بود. اسامه از جوانی مشغول عملیات جنگی شد و ابتدا گروهی را علیه شوروی که به افغانستان حمله کرده بود، جمع کرد و از امریکایی‌ها برای این کار کمک گرفت. بعد از فروپاشی شوروی، بن‌لادن با امریکایی‌ها دشمن شد و با ایجاد گروه القاعده شروع به جنگیدن با آنها کرد. اوج این جنگ حمله به ساختمان‌های تجارت جهانی در 10 سال قبل بود که بهانه حمله امریکا به افغانستان و بعد عراق شد.

بن‌لادن که سال‌ها در نقاط مختلف مشغول تدارک عملیات تروریستی بود، در این 10 سال تحت تعقیب امریکا قرار داشت و به علت زندگی مخفیانه، مشخص نبود که چند بار ازدواج کرده و چند فرزند دارد. تعدادی از فرزندان او شناخته‌شده هستند، مانند عمر بن‌لادن که با پدرش موافق نبود و از عملیات‌های تروریستی انتقاد می‌کرد. بن‌لادن حداقل شش بار ازدواج کرده‌بود و عمر، عبدالله، علی، عبدالرحمن، محمد، خالد، حمزه، سعد، علی و عثمان از فرزندان شناخته‌شده او هستند. عمر بن‌لادن که معروف‌ترین آنهاست، به سبک غربی زندگی می‌کند و با یک زن انگلیسی ازدواج کرده است.

برادران و دیگر اعضای خانواده پدری بن‌لادن نیز مشغول فعالیت‌های اقتصادی هستند و چون نمی‌خواستند به همکاری با او متهم شوند، سعی می‌کردند خودشان را از اسامه دور نگه دارند. بن‌لادن تلاشی برای جذب فرزندانش به گروه القاعده نمی‌کرد و با آنها تماس نمی‌گرفت. او هیچ وقت رویارو با امریکایی‌ها نجنگید و همیشه از جوان‌ها و نوجوان‌ها برای انجام عملیات انتحاری استفاده می‌کرد. نمایندگان بن‌لادن این نوجوان‌ها را طوری تربیت می‌کردند که در زمان لازم با بستن بمب به خودشان و کشیدن ضامن آن‌ در مکان‌های شلوغ، انفجارهای بزرگی به راه بیندازند.

بن لادن سال‌ها در محلی که هیچ‌کس انتظار نداشت، یعنی یک منطقه شهری در پاکستان زندگی می‌کرد و سرانجام با حمله سربازان امریکایی کشته شد. البته بحث‌ها و سؤال‌های زیادی در مورد چگونگی انجام این عملیات وجود دارد و عمر بن‌لادن از دولت امریکا درباره نحوه کشتن پدرش توضیح خواسته است.

کد خبر 135371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز