یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

بهروز شعیبی جوانی است که هم فیلم می‌سازد و هم فیلم بازی می‌کند.

601

او سال قبل «طلاو مس» را به عنوان بازیگر، روی پرده سینماها داشت که با استقبال تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد. در جشنواره فیلم شهر، او به عنوان یک فیلم‌ساز با «پیش خواهد آمد» حضور دارد و باخوانندگان دوچرخه به عنوان یک دوست صحبت می‌کند:

برای دوستانم در دوچرخه

هنوز از سال‌های نوجوانی‌ام خیلی نمی‌گذرد و به یاد دارم که در تمام این دوران همیشه به این موضوع فکر می‌کردم «خوب بودن» یعنی چه؟ خوبی، خوب درس خواندن، خوب ورزش کردن، خوب لباس پوشیدن ، خوب ...

«خوب»، واژه‌ای که برای یافتن مفهوم و معنی‌اش سال‌ها را باید پیمود. پس از سال‌ها تحصیل باید وارد جامعه می‌شدم و پله‌ آغازینِ اجتماعی شدن ، کاربود. به طبع باز واژه‌ای با خوب ساختم ؛ خوب کارکردن! به مرور دیدم با معنی و مفهوم واژه‌ای فراگیر روبه‌رو هستم؛ از خوب کار یاد گرفتن تا خوب صحبت کردن، خوب رفتار کردن و خوب زندگی کردن ...

حالا می‌توانم از تعریفی که تا امروز به آن رسیدم برای شمابگویم ؛ برای خوب بودن نیاز به کارهای عجیب و غریب نیست؛ کارهایی که معلمان از افسانه‌ها و داستان‌ها برایمان می‌گفتند و ذهن ما را شلوغ می‌کردند. بعد از مدت‌ها فهمیدم برای خوب بودن فقط لازم است بد نبود. اگر به تعالیم اخلاقی خود رجوع کنیم، می‌فهمیم که انسان وقتی به تعالی می‌رسد که از انجام کارهای زشت و ناپسند (همان بد خودمان) خودداری می‌کند.

اگر قرار بود برای خوب بودن خود را به زمین و زمان زد، شاید بتوان گفت فضانوردان بهترین آدم‌ها بودند!همه اینهارا گفتم تا به فیلم « پیش خواهد آمد» برسم؛ فیلمی که با آن به جشنواره فیلم شهر می‌روم؛ فیلمی که دوستش دارم و امیدوارم دیگران نیز خوششان بیاید.

داستان فیلم در حوالی دو روز تاسوعا و عاشورا می‌گذرد و به سراغ کسانی می‌رود که در زندگی شهری با مسائل و مشکلات دست‌و پنجه نرم می‌کنند و همه برای خوب بودن و خوب ماندن تلاش می‌کنند. درسی که در کربلا برای همیشه تاریخ داده شد: «خوب بودن» و «خوب ماندن». سه شخصیت اصلی فیلم که یکتا ناصر، جواد عزتی و سیامک صفری‌عزیز آنها را بازی می‌کنند، هر کدام مسئولیتی در قبال همسر، مادر و فرزند خویش بر عهده دارند. این مسئولیت‌ها علی‌رغم مصائبش برای آنها که با امید به زندگی نگاه می‌کنند، خوشایند است و ایمان به خوبی‌ها باعث نجات آنها از سوی صاحب همه خوبی‌ها می‌شود. شهر را آدم‌ها می‌سازندو آدم‌ها مجموعه‌ای از افکار و رفتارند . برای داشتن شهر خوب فقط کافی است هر کدام از ما شهروندان، بد فکر نکنیم و بد رفتار نکنیم.

در پایان دوست دارم سخنی از حضرت علی‌ع را که خودم دوستش دارم و همیشه تکرار می‌کنم، برای شماهم بگویم:

«مراقب افکارتان باشید که گفتارتان می‌شود، مراقب گفتارتان باشید که رفتارتان می‌شود، مراقب رفتارتان باشید که عادتتان می‌شود، و مراقب عادتتان باشید که شخصیتتان می‌شود، و مراقب شخصیت خود باشید که سرنوشتتان می‌شود.»

کد خبر 134732
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز