پنجشنبه ۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

مهبد آستانی: قصۀ فیلم درباره زن و شوهر جوانی است که به واسطه یک اتفاق، دچار مشکل پیش‌بینی نشده‌ای می‌شوند.

دوچرخه شماره 607

قصه، این زوج را در اقداماتی که برای حل این مشکل انجام می‌دهند، دنبال می‌کند.

«من همسرش هستم ...»، اولین ساختۀ سینمایی مصطفی شایسته یک درام اجتماعی و خانوادگی است. فیلم‌برداری این فیلم به مدیریت محمود کلاری هم‌اکنون در تهران ادامه دارد و تا به حال بیش از نیمی از صحنه‌های آن فیلم‌برداری شده‌اند.نازنین مفخم نیز هم‌زمان با فیلم‌برداری در حال تدوین فیلم است. نیکی کریمی و مصطفی زمانی نقش‌های اصلی «من همسرش هستم...» را بازی می‌کنند و لادن طباطبایی، امیر نصیری یکتا، مریم شیرازی، نیکا خسروآبادی و مریم عبدلی هم در دیگر نقش‌های آن ظاهر شده‌اند.

مصطفی شایسته، کارگردان فیلم که بیشتر به عنوان تهیه‌کننده شناخته می‌شود، در گفت و گویی با دوچرخه دربارۀ ورود به دنیای فیلم‌سازی و انتخاب ژانر(نوع) خانوادگی و اجتماعی می‌گوید: « این نوع سینما را دوست دارم، ولی از قبل برای خودم تعیین نکرده بودم که حتماً باید با فیلمی در این ژانر، کار سینمایی‌ام را به عنوان فیلم ساز شروع کنم. وقتی فیلم‌نامۀ نازنین لیقوانی را خواندم، پسندیدمش و تصمیم گرفتم آن را بسازم. شاید اگر فیلم‌نامۀ قشنگ دیگری می‌خواندم، تصمیم به ساخت آن می‌گرفتم و فیلمم در ژانر دیگری ساخته می‌شد.»

دوچرخه شماره 607سازندۀ فیلم «من همسرش هستم...» بر روی این نکته تأکید می‌کند که مضمون فیلم‌نامه، عامل اصلی جذب او به سمت آن بوده و ادامه می‌دهد: «مهم‌ترین نکته، جذاب و منطقی بودن فیلم نامه و حال و هوای آن بود. این فیلم‌نامه قصه‌اش را روان و واقع‌گرایانه تعریف می‌کند و به جلو می‌برد و این همان چیزی است که فیلم‌نامه خوب باید دارا باشد. »

این فیلم دو بازیگر کودک و نوجوان به نام شایان جلالی و محمد پارسا قرا‌خانلو دارد که در اولین کار سینمایی خود ظاهر می‌شوند.

شایسته در این‌باره می‌گوید: «نقش آنها در قصۀ فیلم به اندازۀ نقش و حضوری است که بچه‌ها در زندگی واقعی دارند،‌ نه کمتر و نه بیشتر. آنها حضوری قوی در فیلم دارند و با آن که نیروی محرکۀ قصه به شمار نمی‌آیند، بی‌تأثیر هم نیستند. فراموش نکنیم که قصۀ فیلم دربارۀ پدر و مادر آنهاست.»

کد خبر 138386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز