پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همیشه شنیده‌ایم که اضطراب باعث کاهش یادگیری است، حافظه کوتاه مدت را از بین می‌برد و کارشناسان راه‌های مختلفی برای کاهش اضطراب عنوان کرده‌اند.

602

اما یک خبر جالب خواندم مبنی بر این‌که اضطراب قدرت یادگیری را افزایش می‌دهد! همیشه این خبرهای ذلیل مرده آدم را گیج می‌کنند. در حالی که همه کارشناسان در سال‌های طولانی تأکید کرده‌انداضطراب امتحان باعث کاهش یادگیری است، یکهو گروهی از محققان می‌آیند و حرف دیگری می‌زنند.

بنابر نتایج پژوهش جدید گروهی از پژوهشگران، درس‌خواندن برای امتحان، آن هم در آخرین لحظات را شاید بتوان بهترین روش یادگیری قلمداد کرد.به گزارش« دیلی تلگراف»،اضطراب به مغز کمک می‌کند که مطالب را بهتر در خود ذخیره کند.

محققان دریافته‌اند هورمون‌هایی که هنگام داشتن اضطراب در بدن افراد تولید می‌شوند، منجر به تغییراتی درون سلول‌های مغز فرد می‌شوند که به ذخیره‌سازی مؤثرتر مطالب کمک می‌کنند.

پروفسور هانس رئول، متخصص اعصاب در دانشگاه بریستول که ریاست این گروه پژوهشی را بر عهده داشته، در این‌باره می‌گوید: «نتایج پژوهش ما نشان می‌دهد مطالعه هنگامی که فرد به اضطراب امتحان دچار است، توانایی او را برای یادگیری افزایش می‌دهد.»

رئول می‌گوید:« خاطرات ناخوشایند بیش از خاطرات خوشایند و حتی گاهی تا آخر عمر در خاطر انسان باقی می‌مانند. این امر به دلیل نقش اضطراب است.»اما نمی‌شود کتمان کرد که اضطراب به‌هرحال آزاردهنده است.

کد خبر 135163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز