دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دیپلمات سعودی در حمله ای در نزدیکی کنسول‌گری این کشور در کراچی پاکستان کشته شد.

saudi consulate

 

به گفته مقام‌های رسمی این دومین حمله به منافع سعودی در بزرگ‌ترین شهر پاکستان در عرض کمتر از یک هفته است.

انگیزه حمله بلافاصله اعلام نشد اما مسئولان گفتند مشغول بررسی اند که آیا ارتباطی بین این حمله و کشته‌شدن بن‌لادن متولد عربستان سعودی است که 12 اردیبهشت در پاکستان به دست نیروهای آمریکایی کشته شد.

 more اوباما مرگ بن لادن را تایید کرد

یک مقام رسمی از بخش رسانه های سفارت عربستان سعودی مرد کشته شده را یک دیپلمات سعودی معرفی کرد.پلیس کراچی نام او را حسن الختانی اعلام کرد.

پلیس پاکستان به خبرگزاری فرانس پرس گفت که این مرد سعودی در حال رانندگی با ماشینی با شماره سیاسی بود که دو موتورسوار به او نزدیک شده و در یک تقاطع به رویش آتش گشودند.

مهاجمان فرار کردند.

چهارشنبه گذشته مهاجمان دو نارنجک به کنسولگری عربستان در کراچی پرتاب کردند.مقام‌های رسمی این کشور آن را واکنشی به کشته‌شدن بن‌لادن خواندند. اما هیچ کس مسئولیت این حمله را تا به حال نپذیرفته است.

طالبان که بدترین حملات و خشونت‌ها را در پاکستان انجام داده جمعه گذشته مسئولیت دو حمله انتحاری را که اولین انتقام  مرگ بن‌لادن نامید، به عهده گرفت.در جریان این حمله 89 نفر در بیرون یک مرکز آموزشی پلیس کشته شدند.

عربستان سعودی بن‌لادن را در سال 1991 اخراج و سپس ملیتش سعودی‌اش را هم لغو کرد.دولت ریاض که متعهد مقامات اسلام‌آباد است مرگ او را حرکتی در جهت تلاش‌های ضد تروریسم خواند.

 

کد خبر 135146
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز