جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنگره آمریکا رای به تمدید قانون جنجالی ضدتروریستی در این کشور به مدت چهار سال دیگر داد.

New York City police observation tower

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، سنا روز گذشته (به وقت محلی) با 72 رای موافق در برابر 23 مخالف رای به تمدید "قانون میهن پرستی" داد که مجلس نمایندگان آمریکا آن را با 250 موافق در برابر 153 مخالف به تصویب رسانده بود.

حالا باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا باید این قانون را امضا کند که در حال حاضر در اجلاس سران گروه هشت در شهر دوویل فرانسه به سر می‌برد؛ البته قطعا وی این قانون را امضا خواهد کرد. رای به این قانون در آخرین دقایق داده شد، زیرا در غیر این صورت این قانون ساعت 24 روز پنجشنبه منقضی می‌شد. پیش از این در ماه فوریه بود که کنگره این قانون را سه ماه تمدید کرد.

خاری در چشم فعالان حقوق شهروندی

"قانون میهن پرستی" پس از حملات 11 سپتامبر 2001 به تحریک جرج بوش، رییس جمهور وقت آمریکا تصویب شد. با تصویب این بسته حقوقی، جنگ با تروریسم مقررات جدیدی به خود دید. فعالان حقوق شهروندی از واگذاری قدرت زیاد به نیروهای امنیتی به واسطه این قانون انتقاد می‌کنند.

از جمله اختیاراتی که این قانون به نیروهای امنیتی داده، نظارت گسترده بر ابزارهای ارتباطی است که مظنونان تروریستی نیز احتمالا می‌توانند آنها را به کار بگیرند. علاوه بر این، نیروهای امنیتی امکان ضبط حجم گسترده‌ای از اطلاعات اشخاص و داده‌های تجاری آنها را به صرف مشکوک بودن به آنها دارند.

کد خبر 136120
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز