چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعضای سنای آمریکا به اتفاق آرا لئون پانتا (Leon E. Panetta) را به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور انتخاب کردند.

 پانه‌تا وزیر جدید دفاع آمریکا شد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تمامی 100 عضو سنای آمریکا به لئون پانتا به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا رای مثبت دادند.

به نظر می‌رسد که جنگ افغانستان و لیبی دو چالش مهم لئون پانتا در سمت وزیر دفاع آمریکا ‌باشد.

جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا، پانتا را در سال 2006 در پست مدیریت سازمان سیا منصوب کرده بود.

قانون‌گذاران آمریکایی به ویژه از ایفای نقش وی در تعقیب و شناسایی محل اختفای اسامه بن لادن، رهبر القاعده در زمان فعالیتش در سازمان سیا تقدیر کردند.

سناتور کارل لوین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، گفت: انتخاب لئون پانه‌تا به عنوان وزیر دفاع آمریکا، عاقلانه و درست است.

جان مک‌کین، سناتور ارشد جمهوری خواه کنگره آمریکا نیز گفت: لئون پانه‌تا در زمان فعالیتش در سازمان سیا نشان داد که تجارب و توانایی‌هایی دارد که می‌تواند ما را به اهدافمان در سه مناقشه عراق، افغانستان و لیبی برساند.

لئون پانه‌تا که چند روز آینده 73 ساله خواهد شد، اعلام کرد که وی از خروج چشمگیر نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت می‌کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، قرار است روز چهارشنبه در مورد چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان سخنرانی کند.

یک مقام ارشد امور دفاعی آمریکا گفت که رئیس جمهوری آمریکا احتمالا دستور خروج 10 هزار نیروی آمریکایی از افغانستان را صادر خواهد کرد و 20 هزار نیروی دیگر نیز تا پایان سال آینده از افغانستان خارج خواهند شد.

پانه‌تا که از اول ژوئیه (10 تیر) جانشین رابرت گیتس می‌شود، ریاست مدیریت روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را به همراه عملیات‌ها در این کشور برعهده خواهد گرفت.

وی همچنین بر اقدامات نظامی آمریکا در لیبی علیه رژیم قذافی نظارت خواهد کرد.

از جمله دیگر چالش‌های لئون پانتا، مواجهه با کاهش بودجه پنتاگون است.

کارل لوین گفت: وزیر دفاع جدید آمریکا مسئولیت‌های بی‌شماری دارد. همچنین گفته می‌شود که ژنرال دیوید پترائوس قرار است جانشین لئون‌ پانتا در سمت مدیر سازمان سیا شود و رای گیری در مورد انتصاب وی قرار است فردا پنجشنبه در سنای آمریکا برگزار شود.

کد خبر 138372

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز