پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

محمد سرابی: رئیس جمهور امریکا گفت اگر باز هم افرادی مثل بن لادن را پیدا کنند، دستور کشتن آنها را می‌دهد.

دوچرخه شماره 604

دستورحمله و کشتن بن لادن مستقیماً از کاخ سفید صادر شده بود و اوباما ومعاونانش به مدت 40 دقیقه با ارتباط صوتی و تصویری این عملیات را دنبال می‌کردند.درست مانند کسانی که مشغول انجام یک بازی ویدئویی جنگی هستند.بعد از بازی برنده‌ها جشن می‌گیرند و احساس پیروزی می‌کنند. اما کشتن بن لادن چندفرق مهم با بازی‌های ویدئویی داشت.

بهانه دولت امریکا برای لشگرکشی به خاورمیانه فعالیت القاعده و بن لادن بود که 10 سال طول کشید. القاعده از دسته‌ها وگروه‌های زیادی تشکیل شده است که یا در این سازمان عضوند یا این‌که به آن وابستگی دارند.این گروه‌ها در کشورهایی مانند یمن، عربستان و سومالی پراکنده‌اند و از تمام منطقه خاورمیانه نیرو جذب می‌کنند.

نیروهای جذب شده معمولاً پسر های جوان یا نوجوانی هستند که برای انجام عملیات‌های انتحاری تربیت می‌شوند و در مدارس مخصوص یا اردوگاه‌هایی در افغانستان،پاکستان یا عراق آموزش می بینند.درست است که بن لادن فرمانده بزرگ این گروه‌ها بود و همه او را قبول داشتند، ولی با کشته شدنش هرکدام از این گروه‌ها به فعالیت خود ادامه می دهند و جانشین‌های بن‌لادن سرپرستی عملیات‌ها را به عهده می‌گیرند.

این سازماندهی طوری انجام شده است که نمی‌شود با کشتن فرمانده یک گروه آن را از بین برد و هر دسته برای خودش برنامه کاری دارد.همین الان امریکایی‌ها به دنبال پیدا کردن جانشین‌های بن لادن هستند که در کشورهای خودشان طرفدارها و حامیانی دارند.شاید به همین دلیل امریکایی‌ها بدون این‌که به پاکستانی‌ها خبر بدهند به خانه بن لادن حمله کردند.

بازی ویدئویی با پیداکردن و کشتن دشمن اصلی تمام می‌شود، ولی بازی‌ای که اوباما انجام داد تمام نشده است.مخصوصاً که او می‌خواهد در سال بعد دوباره رئیس جمهور شود.

کد خبر 136703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز