سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران تن از مردم مصر برای چندمین روز متوالی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره دست به تظاهرات زده و خواستار اخراج سفیر این رژیم از مصر شدند.

دالاس وینز بعد از جراحی کامل صورت

به گزارش ایرنا، تظاهر کنندگان شعارهایی در محکومیت رژیم صهیونیستی و آمریکا سر داده و پرچم های این رژیم و آمریکا را به آتش کشیدند.

'الله اکبر'، ' سفیر اسرائیل را اخراج کنید' و ' جان و خون خود را در راه فلسطین می دهیم ' ، از جمله شعارهایی بود که تظاهر کنندگان سر می دادند.

در جریان درگیری هایی شدیدی که یکشنبه شب گذشته بین هزاران تظاهر کننده و نیروهای پلیس مصر در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره روی داد، 353 نفر زخمی شدند.

تظاهرات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی روز جمعه گذشته همزمان با شصت و سومین سالگرد اشغال فلسطین معروف به روز النکبه آغاز شد و تظاهر کنندگان خواستار اخراج سفیر این رژیم از مصر ، قطع روابط بین قاهره و تل آویو و گشودن دائمی گذرگاه مرزی رفح بین مصر و نوار غزه برای پایان دادن به رنج های ملت فلسطین شدند.

این تظاهرات از سوی جنبش های سیاسی از جمله 6 آوریل، 25 ژانویه و جوانان احزاب الغد، الوفد و ناصری سازماندهی شده است.

یکی از سازماندگان این تظاهرات گفت: هدف ما همبستگی با فلسطینیان در سومین انتفاضه آنها و تاکید بر این نکته است که مصری ها رژیم صهیونیستی را برسمیت نخواهند شناخت.

کد خبر 135275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز