چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی در نامه‌ای برای استیو جابز، مدیر عامل شرکت اپل از او خواسته است، این شرکت رایانه‌ای یک اپلیکیشن را از فروشگاه iTunes خود که خواستار انتفاضه سوم فلسطینی‌ها علیه این رژیم شده است، حذف کند.

ipad

به گزارش خبرگزاری آلمان از تل آویو، گال ایلان، سخنگوی وزارتخانه روابط عمومی رژیم صهیونیستی که این نامه را روز سه‌شنبه ارسال کرده است، امروز گفت این وزارتخانه اعتقاد دارد نامه "اثر مطلوب" را خواهد گذاشت.

این برنامه عربی زبان که ساخته یک شرکت مستقر در دبی است، خواستار "انتفاضه سوم" شده و روز 15 ژوئن منتشر شده است. این نرم‌افزار روز چهارشنبه هم برای دانلود رایگان از iTunes در دسترس بود.

در این نامه که به امضای یولی ادلشتاین، وزیر روابط عمومی رژیم صهیونیستی رسیده، آمده است: "با بررسی داستان‌ها، مقالات و تصاویر منتشر شده توسط این برنامه، هر کس به سادگی می‌تواند متوجه شود که این برنامه در واقع ضداسراییلی و ضدصهیونیستی است. علاوه بر این، همان طور که از نام این برنامه بر می‌آید، این برنامه خواستار قیام علیه اسراییل شده است."

وی گفت هدف از این برنامه اطلاع‌رسانی به مردم درباره فعالیت‌های اعتراضی و "بعضا خشونت‌آمیز" علیه رژیم صهیونیستی است.

ادلشتاین از اپل خواسته است تا این برنامه را "فورا حذف" کند "و به این ترتیب به سنت اینکه برنامه‌های اپل صرفا سرگرم‌کننده و برای مقاصد اطلاع‌رسانی و نه ابزاری برای تحریک خشونت باشد، ادامه دهد".

این برنامه عربی زبان به کاربران درباره اعتراضات پیش رو اطلاع‌رسانی و مقالات انتقادی علیه رژیم صهیونیستی را گردآوری می‌کند.

سه ماه پیش هم رژیم صهیونیستی توانست فیس‌بوک را وادار کند صفحه‌ای را که خواستار قیام علیه این رژیم شده بود، حذف کند.

more  پیامدهای صفحه انتفاضه در فیس‌بوک

فلسطینی‌ها تاکنون دو قیام مشهور به انتفاضه را علیه رژیم صهیونیستی داشته‌اند که نخستین آن در سال 1987 آغاز و دیگری سال 2000 شروع شد. دعوت به انتفاضه سوم به تازگی شایع شده است.

کد خبر 138379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز