همشهری آنلاین: سازمان کنفرانس اسلامی اقدام روز چهارشنبه صهیونیست‌ها در یورش به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری المان از ریاض، اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی با محکوم کردن تعرضات صهیونیستهای افراطی به مسجد الاقصی، تصریح کرد: "امت اسلامی در برابر تداوم این گونه حملات و تعرضات هرگز سکوت نخواهند کرد."

دبیر کل سازمان کنفراس اسلامی همچنین در بیانیه ای اقدام صهیونیست ها در حمله به مسجدی در روستای المغیر در کرانه باختری رود اردن را به شدت محکوم کرد.

اوغلو در این بیانیه گفت: "این اقدام جنایتکارانه در واقع گوشه ای از خشونتها و جنایتهای روزمره و مستمر صهیونیست ها علیه فلسطینی ها ی بی دفاع در اراضی اشغالی فلسطین و اماکن مقدس آنان است".

وی در ادامه از یونسکو، شورای امنیت سازمان ملل متحد ، کشورهای اسلامی خواست  به مسئولیتشان در حفظ امنیت و صلح جهانی عمل کننند و رژیم صهیونیستی را وادار سازند حملات علیه فلسطینی ها و مقدسات انان را متوقف کند.

شمار زیادی از صهیونیستهای افراطی روز چهارشنبه وارد صحن مسجد الاقصی شدند و تظاهرات تحریک آمیز برگزار کردند.

یورش صهیونیست ها به صحن مقدس مسجد الاقصی با حمایت ارتش و پلیس اسرائیل صورت گرفت و نیروهای پلیس هم زمان با ورود این افراد به صحن مسجد، نمازگزاران مسلمان را در درون مسجد الاقصی در محاصره قرار دادند و مخالفان را نیز بازداشت می‌کردند.

کد خبر 137222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز