همشهری آنلاین: یک منبع وزارت دادگستری مصر گفت که وزیر سابق گردشگری این کشور به اتهام فساد مالی به پنج سال زندان محکوم شد.

وزیر سابق گردشگری مصر به پنج سال زندان محکوم شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از قاهره، 'زهیر جرانه ' وزیر سابق گردشگری به همراه دو تاجر دیگر با اتهام به هدر دادن بودجه عمومی 51 میلیون دلاری مواجه بودند. وزیر سابق توریسم مصر همچنین متهم است که یک زمین دولتی را با قیمت ارزان تر فروخته است.

'زهیر جرانه ' دومین وزیری دولت حسنی مبارک است که پس از سرنگونی حکومت مبارک به اتهام فساد مالی محاکمه و روانه زندان می شود. پس از سرنگونی حکومت حسنی مبارک اقدامات گسترده ای برای محاکمه وزیران فاسد انجام شده است. این در حالی است که یکی از عوامل انقلاب در مصر، فساد مالی فراگیر در این کشور بود.

وزیر سابق گردشگری مصر چند روز پس از سرنگونی حکومت حسنی مبارک دستگیر و روانه زندان شد. معترضان بشدت تاکید داشته اند که وزیران و مقامات فاسد حکومت حسنی مبارک باید محاکمه شوند.

چند روز پیش نیز دادگاهی در مصر حبیب العدلی وزیر کشور مصر را به اتهام فساد مالی به 12 سال زندان محکوم کرد. وزیر کشور مصر پیشتر به پولشویی و سوء استفاده از مقام و نفوذ خود متهم شده بود.

حبیب العدلی همچنین قرار است به اتهام صدور دستور به نیروهای امنیتی برای شلیک به سوی معترضان در دادگاه دیگری محاکمه شود.

حسنی مبارک نیز هم اکنون در بیمارستانی در شرم الشیخ در حبس قرار دارد. این در حالی است که گمانه زنی‌هایی در مورد بهبود شرایط جسمی حسنی مبارک و انتقال وی به زندان نظامی مطرح شده است. دو فرزند وی نیز در زندان به سر می برند.

صنعت توریسم مصر که سالانه 10 میلیارد دلار برای این کشور درآمد دارد، بیش از یک دهم تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد و بیش از 12 درصد نیروی انسانی مصر را به خدمت گرفته است. در سال 2010 بیش از 14 میلیون توریست از مصر بازدید کردند.

کد خبر 134599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز