یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: به‌گزارش مقام‌های امنیتی و پزشکی مصر، درگیری بین مسلمانان و مسیحیان در قاهره 9 نفر کشته و بیش از 100 نفر مجروح برجای‌گذاشت.

مصر

گفته می‌شود این درگیری در جریان تلاش برای نجات زنی مسیحی که به گفته مسلمان‌ها برخلاف میلش در کلیسا نگه‌داشته شده بود و قصد داشت مسلمان شود؛ رخ داد.

بنا به‌گزارش فرانس‌پرس از قول برخی شاهدان درگیری دست‌کم 5 نفر از کشته شده‌ها قبطی بودند که در درگیری با سلفی‌ها جانشان را از‌‌دست دادند.

بیرون کلیسا پلیس با ماشین‌های زره‌پوش سعی می‌کرد معترضان سلفی را از نزدیک‌شدن به کلیسا بازدارد. آنها شلیک هوایی می‌کردند در حالی‌که دو گروه پایین همان خیابان به‌همدیگر سنگ پرتاب می‌کردند.

معترضان مسلمان گفته‌اند آنها اعتراضی صلح‌آمیز نسبت به ‌ نگه‌داشتن اجباری آن زن مسیحی داشته‌اند و این مسیحی‌ها بوده‌اند که ابتدا به روی آنها آتش گشوده‌اند. مفتی مصر ، این درگیری‌ها را محکوم کرده و گفته "این‌ها با امنیت ملی مصر بازی می‌کنند".

10 درصد از جمعیت 80 میلیونی مصر را قبطی ها تشکیل می‌دهند .

بحث دزدیده‌شدن یک زن مسیحی که به‌دین اسلام گرویده و نگه‌داشتنش او در یک  کلیسا یا صومعه چند ماهی است که روابط بین دو گروه را تیره کرده است. از آن طرف کلیسا هم مسلمان شدن زن مسیحی را انکار می‌کند

کد خبر 134352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز