چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیم فوتبال سپاهان با تساوی مقابل الهلال صعودش را به مرحله‌ی حذفی قطعی کرد تا بازی روز پایانی تنها پیکار برای صدرنشینی باشد.

به گزارش ایسنا، در دومین دیدار از دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سپاهان در اصفهان میزبان الهلال عربستان بود و در پایان به تساوی یک بر یک رضایت داد. الزوری در دقیقه‌ی 43 برای الهلال و نویدکیا در دقیقه‌ی 54 برای سپاهان گلزنی کردند.

دو تیم 9 امتیازی گروه که برای صدرنشین شدن از ساعت 20 به مصاف هم رفته بودند در دقایق آغازین نیمه نخست با احتیاط بیشتری کار کردند و به این ترتیب تا دقیقه‌ی 10 خطر جدی روی دروازه‌ی هیچ یک از دو تیم به وجود نیامد.

سپاهان در ادامه‌ی نیمه نخست با اتکا به حرکات جان واریو در میانه میدان و خسروحیدری از جناح راست چند بار به دروازه الهلال نزدیک شد،‌اما نتوانست دروازه‌ی این تیم را تهدید کند. تنها خطر جدی شوت محکم هافبک سپاهان بود که با واکنش خوب دروازه‌بان الهلال به گل تبدیل نشد.

با گذشت 30 دقیقه‌ از زمان بازی دو تیم تا حدی جانب احتیاط را کنار گذاشتند و بدون استرس کار را دنبال کردند. حرکت خوب تیمی سپاهان می توانست گل اول را رقم بزند،‌ اما شوت سنگین ابراهیم توره به بیرون رفت.

پس از این حمله هم الهلال چندین بار در میانه‌ی میدان صاحب توپ شد،‌ اما هوشیاری مدافعان زردپوش اجازه‌ی خلق موقعیت جدی نمی داد.

در دقیقه‌ی 36 یک صحنه‌ی مشکوک در محوطه جریمه‌ی الهلال رخ داد اما داور به زمین افتادن ابراهیم توره را خطا تشخیص نداد و کار ادامه پیدا کرد.

در دقیقه‌ی 38 فرار توره مهاجم سیه چرده سپاهان را در موقعیت تک به تک قرار داد،‌ اما تعلل بیش از اندازه‌ی او باعث شد دروازه‌ بان الهلال با خروج به موقع مانع از فروپاشی دروازه‌اش شود. سنگربان الهلال پس از گرفتن موقعیت توره چند دقیقه‌ای به دلیل آسیب دیدگی بر روی زمین افتاد و سرانجام پس از مداوا توسط تیم پزشکی به بازی ادامه داد.

سپاهان در دقایق پایانی نیمه‌ی نخست بی محابا به سمت دروازه‌ی الهلال حمله می کرد تا تابلوی نتایج در پایان 45 دقیقه‌ی نخست بدون تغییر نماند، اما موقعیت‌های این تیم یکی پس از دیگری توسط عنایتی و توره از دست می رفت. دو ضربه‌ی سر مهاجمان سپاهان با بی دقتی به بیرون رفت تا ارسال‌های خوب حیدری بی نتیجه بماند.

در نیمه‌ی دوم انتظار می رفت سپاهان به حملات دقایق پایانی نیمه‌ی نخست ادامه دهد، اما الهلال بود که به گل برتری رسید. غفلت بنگر در مهار مهاجم نماینده‌ی عربستان با ضربه‌ی دقیق او همراه شد و توپ دور از دسترس رحمتی به گوشه‌ی دروازه غلتید.

الهلال می توانست سه دقیقه‌ی بعد به گل دوم هم برسد اما ضربه‌ی سر به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به میدان رفت.

حملات سپاهان رفته رفته شدت بیشتری پیدا کرد و در دقیقه‌ی 50 شوت فنی نویدکیا با اختلاف بسیار اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

محرم نوید کیا در دقیقه ی 56 سرانجام بازی را به تساوی کشاند. هافبک ریزنقش سپاهان با عبور از دو مدافع الهلال توض را به گوشه‌ی دروازه فرستاد.

الهلال که به تساوی قانع نبود بار دیگر جلو کشید و چندین موقعیت خوب دیگر به دست آورد. اشتباه‌های پرتعداد بازیکنان سپاهان هم در خلق این موقعیت‌ها بی تاثیر نبود.

حرکت خوب حاج صفی و عنایتی یک موقعیت نصفه و نیمه دیگر را رقم زد اما سنگربان الهلال با خروج به موقع دروازه‌اش را حفظ کرد.

سپاهان در 15 دقیقه پایانی با اضافه شدن مهدی جعفرپور به خط حمله‌اش، بازی را کاملا هجومی دنبال کرد.

خطای نویدکیا در دقیقه‌ی 86 الهلال را صاحب ضربه‌ی آزاد کرد اما بازیکنان الهلال نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و سید مهدی رحمتی با مشت توپ را دور کرد.

در دقایق پایانی بازی اتفاق خاصی رقم نخورد و دو تیم با تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند.

سپاهان با تساوی 9 امتیازی شد و همچنان صدرنشین گروه باقی ماند. الهلال هم با امتیاز مشابه 10 همانند سپاهان صعودش را قطعی کرد.

کد خبر 134257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز