سپاهان صدرنشین گروه A لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی چهارشنبه 21 اردیبهشت در امارات مقابل الجزیره قرار می‌گیرد که صعود خود را به دور بعد مسجل کرده و تنها به‌دنبال سرگروهی است.

فوتبال آسیا

این سرگروهی اما سرمربی سپاهان را نگران کرده است و امیر قلعه‌نویی با تاکید بر اینکه استرس دارد، می‌گوید: «با توجه به اینکه می‌خواهیم به‌عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شویم، باید در این دیدار به برتری دست یابیم تا دیدارمان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را در ورزشگاه خانگی برگزار کنیم، به همین دلیل کادرفنی و بازیکنان مصمم هستند به پیروزی برسند. البته استرس کار ما را سخت‌تر می‌کند.»

الجزیره امارات ضعیف‌ترین تیم گروهA هیچ شانسی برای صعود ندارد؛ تیمی که در مسابقه رفت مقابل سپاهان 5 بر یک شکست خورده و تنها تیم بدون برد گروه به حساب می‌آید. در مقابل سپاهان 3 بار با پیروزی زمین مسابقه را ترک کرده و علاوه بر این یک تساوی و یک شکست در کارنامه دارد. سرمربی سپاهان ادامه می‌دهد: «الجزیره یکی از تیم‌های خوب‌ گروه ما بود و شاید اگر این تیم در گروه دیگری بود، می‌توانست حتی صدرنشین باشد اما در این گروه با بدشانسی روبه‌رو شد.»

الجزیره امروز جابر جمعه و عبدالله سلمان مبارک را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و بدون تردید غیبت این دو بازیکن شرایط الجزیره را برای بازی با سپاهان سخت‌تر می‌کند. سرمربی برزیلی الجزیره امارات خبر می‌دهد که برای رویارویی با سپاهان هیچ ‌شانسی برای الجزیره متصور نیست. کارلوس آبل براگا می‌گوید: «سپاهان یکی از سخت‌ترین تیم‌های غرب آسیاست. شکست 5 بر یک بازی دور رفت در اصفهان انگیزه‌های ما را برای ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از بین برد. بازی سختی داریم و برای این دیدار شانسی را متصور نیستیم.» او ادامه می‌دهد: «در لیگ امارات به‌خوبی کار را دنبال کردیم اما شروع خوبی در آسیا نداشتیم و شکست سنگین برابر سپاهان نیز ما را برای ادامه راه بی‌انگیزه کرد. با این حال برای بازی امروز تحت فشار نیستیم.»

به همین دلیل، کادرفنی الجزیره به این باور رسیده که در مسابقه امروز به نتیجه چندان فکر نکند و براگا تاکید می‌کند: «برای بازی امروز خیلی به نتیجه فکر نمی‌کنیم و قصد داریم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.» سپاهان به همان اندازه که در دور رفت مسابقه‌ها موفق عمل کرد، در مرحله برگشت عملکردی ضعیف داشته است. شکست برابر الغرافه قطر و تساوی با الهلال عربستان اگرچه صعود سپاهانی‌ها به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرد اما صدرنشینی آنها در گروه A را به خطر انداخته است.

اکنون سپاهان برای آنکه صدرنشین گروه A لیگ قهرمانان آسیا شود، باید در خانه الجزیره پیروز از زمین خارج شود تا نتیجه بازی الهلال عربستان و الغرافه قطر برای این تیم بی‌اهمیت شود. 2 تیم دیگر گروه نیز در ساعت 20:30 و به‌طور همزمان با مسابقه سپاهان و الجزیره مقابل هم قرار می‌گیرند. سرمربی سپاهان در این رابطه توضیح می‌دهد: «از ابتدای حضورم در سپاهان هدفم قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بود، گرچه فصل گذشته بدشانس بودیم اما در فصل جاری با برنامه حرکت کردیم و چه من در این تیم بمانم و چه نمانم این هدف ادامه پیدا می‌کند.»

یانوش، مهاجم مصدوم سپاهان که به تازگی آسیب‌دیدگی‌اش برطرف شده، می‌تواند برای این تیم به میدان برود و این موضوع می‌تواند امیدهای گلزنی مردان امیر قلعه‌نویی را بیشتر کند. در عین حال، این احتمال نیز هست که امیر قلعه‌نویی یانوش را روی نیمکت بنشاند و از مهاجمان آماده‌تر خود استفاده کند. این در حالی است که سپاهان برای حضور در مسابقه هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بازیکن مصدوم ندارد.

مسابقه الجزیره امارات و سپاهان در ورزشگاه خلیفه بن زائد امارات برگزار می‌شود تا مردان امیر قلعه نویی تکلیف صدرنشین گروه A را مشخص کنند. سپاهان در مرحله دوم مسابقات به مصاف یکی از 2 تیم برتر گروه C می‌رود؛ الاتحاد عربستان یا بنیادکار ازبکستان.

کد خبر 134625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز