سپاهان و ذوب‌آهن چهارشنبه 23 شهریور در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهند رفت.

فوتبال

سپاهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان السد قطر است و ذوب‌آهن نیز در کره‌جنوبی مقابل سامسونگ قرار خواهد گرفت. نماینده‌های ایران در حالی این دو بازی حساس را پیش رو دارند که نگرانی‌هایی در مورد وضعیت آنها به‌وجود آمده است. در این میان مشکلات حاشیه‌ای و فنی سپاهان نسبت به دیگر همشهری‌اش بیشتر است ولی با این حال خیلی‌ها امیدوارند که نماینده‌های ایران 2 بازی رفت و برگشت در این مرحله را با پیروزی پشت سر بگذارند.

استعفا و برکناری

سپاهان در یک هفته اخیر با حاشیه‌های زیادی مواجه شد و شکست مقابل فجر سپاسی، شرایط این تیم را بحرانی‌تر کرد. در روزهای اخیر شایعات مختلفی در مورد استعفای رحیمی مدیرعامل جدید این باشگاه و همچنین اختلاف کریم قنبری مربی این تیم با لوکا بوناچیچ شنیده شد. حتی روز شنبه این موضوع عنوان شد که قنبری برکنار شده و قرار است مجید بصیرت به جای سرپرست، به‌عنوان مربی در سپاهان مشغول به کار شود. قنبری دستیار لوکا اما با تکذیب شایعه اختلافش با این مربی می‌گوید: «اختلاف من با بوناچیچ کذب محض است و در حال حاضر بدون هیچ مشکل خاصی کارم را در سپاهان انجام می‌دهم.» بصیرت اما بحث حضورش در کادر فنی سپاهان را تایید می‌کند: «نه استعفا دادم و نه برکنار شده‌ام. به من پیشنهاد شده که به کادر فنی اضافه شوم و به جای من نفر دیگری سرپرست تیم شود که البته خودم هم از این جابه‌جایی استقبال می‌کنم. جدایی من از سپاهان شایعه است.»

موضوع مهم‌تر در مورد سپاهان به شایعه استعفای مدیرعامل این باشگاه مربوط می‌شود. می‌گویند رحیمی به‌دلیل بدهی سنگین سپاهان و پرونده اقتصادی مسئولانی که موافق مدیرعاملی او در سپاهان بودند، قصد کناره‌گیری دارد ولی خودش می‌گوید: «اصلا استعفایی در کار نیست و این خبرها شایعه است. من وارد این مسائل نمی‌شوم.» او در پاسخ به این سؤال که چرا کنفرانس مطبوعاتی شما لغو شد، تاکید می‌کند: «لغو کنفرانس دلایلی داشت که من عذرخواهی می‌کنم اما بعدا دلایل آن را می‌گویم.»

مدیرعامل سپاهان در مورد شایعات اخیر تمایلی برای حرف زدن ندارد . می‌گویند شاید بعد از بازی با السد اتفاقات جدیدی در این باشگاه رخ دهد. به‌وجود آمدن این شایعات در آستانه بازی با السد شاید برای سپاهان دردسرساز شود، این در حالی است که سپاهان از لحاظ فنی هم دچار افت شده و در 6 بازی لیگ برتر فقط 8 امتیاز گرفته است. لوکا بوناچیچ هم هنوز ترکیب ایده‌آل خود را در این تیم پیدا نکرده و مشخص نیست که در دیدار روز چهارشنبه چه سرنوشتی در انتظار سپاهان خواهد بود.

بی‌پولی ذوب‌آهن

ذوب‌آهن در حالی به مصاف سامسونگ خواهد رفت که در لیگ برتر 9 امتیاز گرفته و بازی‌های پرنوسانی را از خود به نمایش گذاشته است. آنها در آخرین بازی مقابل پرسپولیس نمایش ضعیفی داشتند و اگر نقاط ضعف خود را برطرف نکنند، مقابل نماینده کره‌جنوبی دچار مشکل خواهند شد. به‌نظر می‌رسد جدایی محمدرضا خلعتبری، قدرت تهاجمی ذوبی‌ها را کاهش داده در ضمن غیبت قاسم حدادی‌فر هم نگرانی‌های منصور ابراهیم‌زاده را بیشتر کرده است.

از طرفی ذوب‌آهن با مشکلات مالی مواجه است و حتی قبل از سفر به کره، قول مسئولان باشگاه برای پرداخت حق و حقوق بازیکنان عملی نشد. فرشید طالبی با اشاره به این موضوع می‌گوید: «ذوب‌آهن دچار شرایطی است که جز خدا کسی از آن خبر ندارد. من چیزی در این رابطه نمی‌گویم که سوء‌برداشتی شود اما شرایط بازیکنان اصلا مطلوب نیست و این یک واقعیت است.» ذوب‌آهن با این شرایط باید مقابل تیم پرقدرت سامسونگ قرار بگیرد. ابراهیم‌زاده در پاسخ به این سؤال که چرا ذوب‌آهن در لیگ برتر مانند چند فصل اخیر اقتدار ندارد، می‌گوید: «بازیکنانی از جمع ما جدا شده‌اند در ضمن چند بازیکن ملی‌پوش را هم در اختیار نداشتیم به همین دلیل به زمان نیاز داریم تا همان تیم مقتدر شویم.»

ذوب‌آهن روز گذشته در کره‌جنوبی نخستین جلسه تمرینی را پشت سر گذاشت. هوار محمد که برای همراهی تیم ملی عراق راهی سنگاپور شده بود، ساعت 8 صبح دیروز به وقت کره‌جنوبی به شهر سوون رفت تا تمریناتش را با این تیم آغاز کند، در ضمن محمد صلصالی مدافع این تیم با مشکل مصدومیت چشم مواجه شده‌که البته این آسیب‌دیدگی جدی نیست.

کد خبر 145350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز