همشهری آنلاین: فدراسیون بین‌المللی فوتبال در پاسخ به ادعای عربستانی‌ها که پیگیر لغو بازی‌های نمایندگان ایران در تهران و اصفهان شدند، اعلام کرد که AFC خودش این مسئله را حل و فصل کند.

Fifa logo

به گزارش فارس، در هفته‌های اخیر مسئولین فدراسیون فوتبال عربستان و مدیران باشگاه‌های الهلال، الشباب، النصر و الاتحاد به شدت با دخالت دادن مسائل سیاسی در ورزش، پیگیر این هستند که میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را در تهران و اصفهان به جای دیگر منتقل کنند.

آنها با نامه‌نگاری به AFC خواهان این شدند که بازی چهار نماینده آنها که قرار است در اصفهان و تهران برگزار شود به کشور دیگری منتقل شود که البته در اواخر هفته گذشته کنفدارسیون فوتبال آسیا پاسخ قاطعی به ادعای واهی سعودی‌ها داد و اعلام کرد که ایران جای امنی است و نماینده‌های عربستانی مشکلی برای بازی در شهرهای ایران نخواهد داشت.

آنها برای این که جنگ روانی را با شدت بیشتری پیگیری کنند با فیفا هم نامه‌نگاری کردند که فدراسیون بین‌المللی فوتبال در پاسخ به ادعای سعودی‌ها اعلام کرد که AFC خودش قادر است به راحتی مسائل را حل کند و ما در این موارد دخالت نمی‌کنیم.

در حالی که برخی از نماینده‌های فوتبال باشگاهی و فدراسیون عربستان نامه‌ای به دفتر سب بلاتر ارسال کرده بودند تا رئیس فیفا با ورود به این مسئله میزبانی نماینده ایران را به جای دیگری منتقل کند، مدیر دفتر رسانه‌ای فیفا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون عربستان نوشت: این قضیه ارتباطی به ما ندارد و درخواست نماینده عربستان نیز باید از سوی AFC پیگیری شود، بنابراین فیفا به چنین مسئله‌ای ورود پیدا نمی‌کند چرا که در لیگ قهرمانان، مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گیرنده نهایی هستند و می‌توانند مسائل را حل کنند.

روزنامه الاقتصادیه، چاپ عربستان در این زمینه نوشت: به احتمال زیاد به زودی جلسه‌ای بین مسئولین فوتبال ایران و عربستان برگزار خواهد شد تا این اختلاف هر چه زودتر حل شود.

 

کد خبر 132460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز