استقلال تهران دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را با شکست آغاز کرد.

فوتبال

این تیم که در تهران برد روحیه‌بخشی را مقابل پاختاکور به دست آورده بود، در تاشکند با نتیجه 1-2شکست خورد تا برای صعود از این گروه وضعیت مبهمی داشته باشد.حالا پاختاکور هم مثل استقلال 4امتیازی شده و با این برد به صعود امیدوار شد. در طرف مقابل معادلات برای استقلال پیچیده شد و آنها باید امیدوار به 2بازی آینده مقابل السد و النصر باشند که به‌ترتیب در قطر و ایران برگزار خواهد شد. استقلال در این دیدار با ترکیب محمد محمدی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، جواد شیرزاد، کیانوش رحمتی، فرزاد آشوبی، مجتبی جباری، هوار ملا محمد(89 هادی شکوری)، فرهاد مجیدی (80 سید مهدی‌سید صالحی) و آرش برهانی (85 اسماعیل شریفات) به میدان رفت.

بازی پاختاکور و استقلال در حالی آغاز شد که آبی پوشان تهرانی 10 دقیقه ابتدایی را در اختیار داشتند و استقلال نشان داد که برای صعود از این گروه انگیزه زیادی دارد و می‌خواهد در ازبکستان 3 امتیاز را بگیرد.پرویز مظلومی در این دیدار از مجتبی جباری در ترکیب ثابت استفاده کرد و ایمان مبعلی روی نیمکت ذخیره‌ها قرار داشت.در ضمن حضور فرزاد آشوبی و کیانوش رحمتی در خط هافبک نشان داد که هدف مظلومی در اختیار گرفتن میانه میدان بود. استقلال در 20 دقیقه ابتدایی این دیدار چند فرصت حساس را از دست داد.تکیه بر پاس‌های عمقی جباری و استفاده از سرعت برهانی و مجیدی و همچنین استفاده از ضربات ایستگاهی، مهم‌ترین تاکتیک استقلال در این دیدار بود اما شاگردان مظلومی به گل نرسیدند.

در دقیقه 27 اما استانیسلاو آندریف از غفلت مدافعان استقلال استفاده کرد و با یک ضربه رو پا دروازه نماینده کشورمان را باز کرد.در این لحظه مدافع استقلال توپ را به‌صورت ناقص دفع کرد و آندریف درحالی‌که پشت به دروازه بود با ضربه‌ای دیدنی توپ را به کنج دروازه فرستاد و محمد محمدی چاره‌ای جز تسلیم‌شدن نداشت.خط دفاعی استقلال، بعد از این گل هم چندان مطمئن نبود و امیر حسین صادقی در 2 صحنه اشتباهاتی را مرتکب شد ولی آنها خوش شانس بودند که گل دیگری دریافت نکردند.بعد از گل ازبک‌ها، استقلال فشار حملات را بیشتر کرد تا نیمه اول را بازنده به رختکن نرود. درحالی‌که نیمه اول رو به پایان بود آرش برهانی در نخستین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده کار را به تساوی کشاند.در این لحظه جواد شیرزاد دفاع چپ استقلال با یک پاس دقیق برهانی را صاحب موقعیت کرد و مهاجم آبی‌ها با شکم دروازه حریف را باز کرد تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

در نیمه دوم 2تیم موقعیت‌های زیادی داشتند و نکته قابل توجه اشتباهات بازیکنان استقلال در خط دفاعی بود. نقطه عطف‌بازی اخراج عمران‌زاده بود که کارت زرد دوم خود را دقیقه 86 از داور ژاپنی دریافت کرد. البته تصمیم داور در اخراج مدافع استقلال سخت‌گیرانه بود. یک دقیقه بعد پاختاکور از روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. وقتی بازیکن حریف توپ را ارسال کرد هیچ‌یک از بازیکنان استقلال در محوطه جریمه به هوا بلند نشدند و محمدی هم خروج نکرد تا در دقیقه 87 ایگور کریمتس گل دوم را به ثمر برساند. این یک پایان ناامید‌کننده در روزی بودکه استقلال می‌توانست با دقت بیشتر بازیکنانش به پیروزی برسد و آنها همچنان در حسرت به دست آوردن یک پیروزی خارج از خانه ماندند. با این شکست کار این تیم برای صعود سخت شد.

باران شدید در تاشکند

دیدار پاختاکور و استقلال در حالی برگزار شد که فیلیپ آلوز، آندره لوئیز و محسن یوسفی از فهرست 18نفره این تیم قبل از شروع مسابقه خط خوردند. امیر حسین صادقی مدافع آبی‌ها هم با تلاش کادر پزشکی استقلال و رفع مصدومیت، در آخرین لحظات به این دیدار رسید. در این دیدار علی فتح‌الله‌زاده در کنار سفیر ایران در ازبکستان در جایگاه ویژه حضور داشت، در ضمن فقط 3 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند اما تشویق بی‌امان طرفداران پاختاکور سر و صدای زیادی در ورزشگاه ایجاد کرده بود. قبل از شروع بازی، در تاشکند باران شدیدی بارید اما درست در لحظات آغاز بازی بارش باران قطع شد.

کد خبر 132876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز