لیوبلیانا: موش‌ها 3جت جنگنده ارتش اسلوونی را در حالی خراب کردند که مهندسان فنی هنگام تعمیر جت‌ها به هیچ‌‌وجه انتظار روبه‌رو شدن با چنین عوامل موذی‌ را نداشتند.

با توجه به حساسیت این موضوع برای رسانه‌ها و پس از جنجالی شدن این مشکل، نیروی هوایی اسلوونی اعلام کرد که موش‌های صحرایی با ورود به 3جت جنگنده باعث تخریب سیستم برق‌رسانی آنها شدند. گویا سیستم برق‌رسانی این جت‌ها در برابر بسیاری عوامل، غیر از هجوم موش‌های صحرایی ایمن بوده‌اند اما موش‌ها یکی از نقاط ضعف جدید این سیستم‌ها شناخته‌شدند. تخریب این سه جت جنگنده که برای تمرین مورد استفاده قرار می‌گرفتند، خسارت سنگینی به نیروی هوایی وارد کرده است.

رکورد جدید رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ

شارلوت: صدها نفر در ایالت کارولینای شمالی آمریکا کنار هم جمع شدند تا بتوانند رکورد جدیدی برای درست کردن تخم‌مرغ‌های رنگی به‌جای بگذارند. این 317نفر توانستند با پخت تخم‌مرغ و رنگ‌آمیزی آنها رکورد جدیدی برای رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ از خود به‌جای بگذارند. البته کار به این سادگی‌ها هم نبوده است؛ این 317نفر باید تخم‌مرغ‌ها را در طول مدت زمان 3دقیقه آبپز کرده و به‌طور کامل رنگ می‌کردند. رنگ‌کردن تخم‌مرغ‌ها نیز باید فقط توسط یک‌کاسه از رنگ و قاشق صورت می‌گرفت. این در صورتی بود که هیچ نقطه سفیدی از پوسته تخم‌مرغ نباید باقی می‌ماند. به‌هرحال این 317نفر با رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌ها با این شرایط توانستند رکورد جدیدی از این حیث در کتاب‌ رکوردهای گینس ثبت کنند.

تخلیه هواپیما به‌خاطر دستمال‌کاغذی

سیاتل: مقداری دستمال‌کاغذی پودر شده در یکی از هواپیماهای خطوط هوایی آمریکا، ماموران امنیتی را مجبور به پیاده کردن مسافران از هواپیما کرد. قضیه از این قرار است که هنگامی‌که یکی از مهمانداران این هواپیما با مقداری پودر سفید در یک‌پلاستیک روبه‌رو شد، به اشتباه گمان کرد که بسته مورد نظر یک بمب است و در آنجا جاسازی شده است. گزارش همین مسئله کافی بود تا ماموران امنیتی فرودگاه تمامی151‌مسافر و خدمه را از هواپیما پیاده کنند. اما آنها پس از بررسی بیشتر متوجه شدند که بسته مورد نظر فقط حاوی مقداری دستمال‌کاغذی پودر شده است و هیچ بمبی در کار نیست. البته این اقدام در پی آن ‌صورت گرفت که طی چند وقت اخیر ماموران امنیتی همین فرودگاه با موارد عجیبی مانند وجود جانوران گوناگون در هواپیما روبه‌رو شده بودند.

تنبل‌ترین پاندای جهان

پکن: انتشار تصاویری از یک‌پاندا در سایت‌های گوناگون اینترنتی باعث تعجب و خنده بسیاری از کاربران شده است. این پاندا که به پاندای تنبل معروف شده است حاضر نیست حتی چند قدمی روی پاهای خود راه برود. مسئولان باغ‌وحشی که این پاندا در آنجا زندگی می‌کند هر روز پاندای تنبل را در آغوش گرفته و غذایش را به دستش می‌دهند. البته این پاندا فقط زمانی چند قدم راه می‌رود که گرسنه باشد و شیشه شیرش را چند قدم آن طرف‌تر ببیند. این در حالی است که حتی مسئولان باغ‌وحش حتی به زور هم نتوانسته‌اند وی را مجبور به راه رفتن کنند. پانداها در چین از محبوبیت زیادی برخوردار هستند هر چند‌وقت یکبار پانداهایی پرورش داده می‌شوند که با کارهای عجیب خود باعث جلب توجه گردشگران می‌شوند.

کد خبر 133414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز